طبق گفته کن لوین (Ken Levine)، Bioshock تقریباً در آستانه لغو شدن بود، زیرا او به فروش خوب بازی اطمینان نداشت.
فرنچایز Bioshock نزدیک به دو دهه قدمت دارد و همچنان یکی از برجستهترین آیپیها در صنعت بازی محسوب میشود. نسخه اول این سری به دلیل داستانگویی و فضای منحصر به فردش موفقیت بزرگی را کسب کرد. با این حال در ابتدا همه چیز خوب پیش نرفت. به گفته لوین، بازی اول قبل از اینکه به واقعیت تبدیل شود، در آستانه لغو شدن بود.
کن لوین به عنوان خالق مجموعه Bioshock میگوید این فرنچایز در اوایل با چالشهای مختلفی در رابطه با بودجه و انتظارات فروش مواجه شد. در واقع این بازی پروژهای با ریسک بالا محسوب میشد که تیم در ساخت آن مردد بود.
طبق گزارش GamesRadar، بسیاری از توسعهدهندگلن اصلی به دلیل علاقهشان به عنوان کلاسیک System Shock 2 به کن لوین ملحق شدند. با این حال، لوین ایده Bioshock را در ابتدا کنار گذاشت، زیرا اعتقاد داشت که این نوع بازیها معمولاً فروش خوب و مناسبی ندارند.
نکته جالب این است که حتی نمونه اولیه ساخته شده توسط Irrational Games، به وسیله اکثر ناشران رد شد. با این حال، این طرح بعداً برای ژورنالیستهایی که این ایده را دوست داشتند ارائه شد و لوین چندین تماس برای پیادهسازی این ایده دریافت کرد.
در نهایت شرکت Take-Two حق نشر این بازی را به دست آورد و بعدها استودیوی Irrational Games را خریداری کرد. سری Bioshock که زمانی در آستانه لغو شدن قرار داشت، فروش بسیار خوبی را به ثبت رساند و با استقبال مثبت مخاطبان و منتقدان مواجه شد.
بازی جدید Bioshock بدون حضور کن لوین و توسط استودیوی Cloud Chamber در دست توسعه است. لوین در حال حاضر روی توسعه بازی Judas کار میکند که گفته میشود در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.