مایکروسافت ۱.۷ میلیارد دلار در اندونزی سرمایه‌گذاری می‌کند

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، در سفری به جاکارتا، پایتخت اندونزی، اعلام کرد این شرکت آمریکایی طی چهار سال آینده ۱.۷ میلیارد دلار در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در تاریخ ۲۹ ساله مایکروسافت، این رقم بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت در این کشور محسوب می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، ساتیا نادلا، پس از دیدار با «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی، در جاکارتا اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری را طی چهار سال انجام خواهد داد. این شرکت همچنین متعهد شد که به آموزش ۲.۵ میلیون نفر در آسیای جنوب شرقی (ازجمله ۸۴۰ هزار نفر در اندونزی) درزمینه مهارت‌های هوش مصنوعی کمک کند.

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در اندونزی

مایکروسافت آسیای جنوب شرقی را بازار روبه‌رشد و مکان بالقوه‌ای برای توسعه بیشتر محصولات هوش مصنوعی می‌داند. انتظار می‌رود افزایش هوش مصنوعی در این منطقه به‌طور قابل‌توجهی بر چشم‌انداز اقتصادی غول ردموند تأثیر بگذارد. براساس یک مطالعه‌، هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی آسیای جنوب شرقی کمک کند که انتظار می‌رود اندونزی ۳۶۶ میلیارد دلار از آن را تصاحب کند.

گفتنی است که اندونزی پس از هند و چین، میزبان سومین جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان در آسیا و اقیانوسیه است. بیش از ۳.۱ میلیون توسعه‌دهنده در اندونزی از GitHub، پلتفرم متعلق به مایکروسافت، برای توسعه نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی به دستور کار اصلی نادلا تبدیل شده است. او به کشورها و کنفرانس‌های مختلف، از هند تا مجمع جهانی اقتصاد رفته است و از کشورها و کسب‌وکارها می‌خواهد در این فناوری سرمایه‌گذاری کنند و به آموزش کارکنان خود در این زمینه بپردازند. او همچنین قرار است در چند روز آینده از بانکوک و کوالالامپور نیز بازدید کند.

پیش از سفر ساتیا نادلا به اندونزی، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل نیز از این کشور دیدار کرد. اپل نیز قصد دارد ظاهراً برای کاهش وابستگی به چین در اندونزی سرمایه‌گذاری کند.

منبع : دیجیاتو

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *