بررسی آنر X9b؛ رویین‌تنِ شرقی

گوشی‌های هوشمند آنر سال‌های سال از جذاب‌ترین محصولات دنیای موبایل بوده‌‌اند که با فروش سالانه چند ده میلیونی، این برند را به یکی از ده برند محبوب این حوزه تبدیل کرده‌اند. آنر پس از جدایی از هواوی، سیاستی جدید را پیش گرفت و همین سبب شد تا این برند با قدرت بیشتر به میدان رقابت بازگردد. آنر X9b، یکی از جدیدترین گوشی‌‌های میان‌رده چینی‌ها است؛ اما صرفاً با میان‌‌رده‌‌‌‌ای عادی مواجه نیستیم. آنر می‌گوید که این گوشی با بهره‌مندی از استاندارد SGS، چنان مقاوم است که باید برای شکستن آن کار سختی پیش رو دارید. موارد دیگری چون نمایشگر ۶.۷۸ اینچی اولد، تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۶ نسل ۱، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی از مهم‌ترین شاخصه‌‌های این میان‌رده آنر هستند.

سری X آنر از جذاب‌‌ترین سری گوشی‌های هوشمند این برند بود. این خانواده، گوشی‌های اقتصادی و البته میان‌رده آنر را شامل می‌شود. آنر X9b یکی از جدیدترین گوشی‌‌های بازار ایران است که می‌تواند نظر تعداد قابل‌توجهی از کاربران را به‌‌‌خود جلب کند. پیش از این مطلب معرفی آنر X9b و آنر X7b را در دیجیاتو خواندید. X9b در یک سری از بخش‌ها از ویژگی‌هایی متمایز بهره‌مند شده تا رقیبی برای تازه‌وارد‌‌‌‌های بازار از جمله پوکو X6 باشد. آیا آنر X9b می‌تواند رقبای خود را به‌چالش بکشد؟ دفتر آنر ایران این گوشی را در اختیارمان قرار داده است. در ادامه با بررسی دیجیاتو از آنر X9b همراه شوید.

مشخصات فنی آنر X9b

نام گوشی آنر X9b
نمایشگر ۶.۷۸ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۶۵۲ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۶ نسل ۱
حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با پوسته MagicOS 7.2
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۵ وات
وزن ۱۸۵ گرم
بدنه قاب پشتی پلاستیکی یا چرم مصنوعی (بسته به رنگ‌بندی) / فریم پلاستیکی
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، جایگاه کارت حافظه و پشتیبانی از شبکه ۵G
قیمت مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۵ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

ظاهر آنر X9b همان چیزی است که از گوشی‌های هوشمند این شرکت انتظارش را داریم. آنر از سال‌ها پیش روی ظاهر مدرن گوشی‌های هوشمند خود در رده‌های مختلف تأکید داشته و این موضوع همواره بخشی از خط مشی این برند بوده است. آنر X9b نیز نه‌تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه یکی از خوش‌استایل‌ترین و مدرن‌‌ترین میان‌رده‌های آنر به‌شمار می‌رود. این گوشی در چهار رنگ مشکی، نارنجی، نقره‌ای و سبز به‌دست کاربران می‌رسد. دیجیاتو رنگ نارنجی این گوشی را برای بررسی در اختیار دارد که جنس پنل پشتی آن از چرم گیاهی است. رنگ‌های دیگر این گوشی نیز از پنل پشتی پلاستیکی بهره می‌برند. به‌کارگیری چرم مصنوعی در ساخت قاب پشتی این میان‌رده سبب انتقال حسی پریمیوم به کاربران می‌‌شود. از طرفی حضور این نوع پنل به جلوگیری از ایجاد لک و چربی و خط‌‌‌‌وخش روی قاب پشتی جلوگیری به‌عمل می‌‌آورد.

آنر X9b المان‌های به‌روزی در طراحی دارد. روی نمای پشت گوشی ماژول بزرگ دایره‌ای دستگاه به‌چشم می‌خورد. این ماژول دوربین میزبانی از دوربین اصلی سه‌گانه، فلش LED می‌شود. همچنین در مرکز این ماژول، بخش جداگانه‌ای از جنس فلز قرار گرفته که عبارت Matrix AI Vision Camera روی آن حک شده است. حضور جزئیات جذاب در آنر X9b جذابیت ظاهر آن‌را دوچندان می‌کند. به‌عنوان مثال، دور ماژول دوربین و البته مرکز آن طلایی رنگ بوده که با متمایز کردن این بخش از باقی بدنه، زیبایی دستگاه را به مرحله بالاتری رسانده است. هماهنگی این بخش با فریم طلایی رنگ آنر X9b نیز یکی دیگر از جزئیات مهم در طراحی این گوشی به‌شمار می‌آید.

روی فریم این میان‌رده آنر، همه چیز آن‌طور است که انتظارش را داریم. دکمه پاور، دکمه‌های ولوم، پورت USB-C، اسپیکر، میکروفون‌ها و جایگاه سیم‌کارت به‌رسم ترند این روزهای دنیای موبایل روی کناره‌های آنر X9b جا خوش کرده‌اند. جالب این‌که در جعبه این میان‌رده آنر هندزفری و البته مبدل جک هدفون قرار گرفته است. این مورد باعث شده که آنر X9b نسبت به رقبای خود از جعبه‌ای پر و پیمان‌تر برخوردار باشد. هندزفری قرار گرفته در جعبه این گوشی کارتان را راه می‌اندازد و اگر قصد تجربه حرفه‌ای موسیقی را نداشته باشید، عملاً از خرید هندزفری جدید بی‌نیاز خواهید شد.

درکمال تعجب، آنر X9b تنها یک بلندگو دارد و ازاین‌رو، پخش صدا در آن به‌صورت مونو انجام می‌پذیرد. این‌در‌حالی است که رقبای این گوشی و حتی برادر کوچک‌تر آن، آنر X7b نیز از بلندگوی استریو بهره‌مند هستند. دقیقاً مشخص نیست که چرا چینی‌ها از این نوع بلندگو در میان‌رده خود استفاده کرده‌اند؛ زیرا هیچ دلیل موجهی برای این کار وجود ندارد. درکل بلندگوی تکی Honor X9b عملکرد متوسطی دارد و اگر مونو بودن آن را فاکتور بگیریم، تجربه گوش دادن به موسیقی، فیلم دیدن و بازی کردن با آن تجربه صوتی مناسبی را برای کاربران رقم می‌زند.

درنهایت روی نمای جلوی آنر X9b شاهد قرارگیری نمایشگر ۶.۷۸ اینچی هستیم که با حاشیه‌های نازک احاطه شده و از لبه‌های خمیده در دو طرف بهره می‌برد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این گوشی آن‌قدر کم هستند که نمایشگر آنر X9b چیزی حدود ۹۱ درصد نمای جلویی را به خود اختصاص داده تا تجربه تقریباً تمام صفحه را به‌ارمغان بیاورد. روی قسمت بالای نمایشگر دستگاه نیز حفره‌ای با میزبانی از دوربین سلفی جا خوش کرده است. 

حسگر اثر انگشت آنر X9b زیر نمایشگر تعبیه شده و از نوع اپتیکال به‌شمار می‌آید. این حسگر، اثر انگشت کاربر را به‌سرعت تشخیص می‌دهد و برای قفل‌گشایی دستگاه تنها به کسری از ثانیه نیاز دارد. ویژگی تشخیص چهره نیز یکی دیگر از قابلیت‌های قفل‌گشایی در آنر X9b محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب تشخیص چهره در نماینده آنر، تشخیص بدون مشکل چهره کاربر در شرایط مختلف است. به‌عنوان مثال اگر ماسک زده باشید یا کلاه پوشیده باشید، این گوشی همچنان شما را شناسایی خواهد کرد؛ البته امنیت این روش بیومتریک نسبت به حسگر اثر انگشت به‌مراتب کم‌تر است.

نوبت به یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آنر X9b، یعنی مقاومت بالای آن می‌رسد. این دستگاه اولین گوشی هوشمند جهان با استاندارد SGS سوئیس محسوب می‌شود. آنر با به‌کارگیری محافظ ٣ لایه نمایشگر، وعده مقاومت بالای این گوشی در برابر ضربات را می‌دهد. به‌گفته شرکت سازنده، آنر X9b طوری ساخته شده که در برابر ضربات از تمامی جهات مقاوم باشد. مشخصاً اگر بخواهید گوشی را عمداً بشکنید، سرنوشت آن مشخص نخواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که آنر به مقاومت بالای نماینده خود اعتماد ویژه‌ای دارد. به‌هرحال، نتیجه تست مقاومت این گوشی را به‌زودی با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

بااین‌که آنر X9b به بدنه‌ای مقاوم مجهز شده، اما صرفاً از استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب استفاده می‌کند. درمقابل، رقیب مستقیم این دستگاه یعنی گلکسی A54 از IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار و آب بهره می‌برد.

ظرافتی که آنر در ساخت X9b به‌خرج داده قابل‌تحسین است؛ چراکه این گوشی باوجود برخورداری از باتری ۵٨۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تنها ١٨۵ گرم وزن و تقریباً ٨ میلی‌متر ضخامت دارد. این‌که آنر با این باتری حجیم موفق به طراحی محصولی نسبتاً سبک و نازک شده، قابل‌توجه است.

نمایشگر

آنر X9b محتوا را از دریچه نمایشگر ۶.٧٨ اینچی خود به‌نمایش در می‌آورد. پنل این نمایشگر از نوع اولد بوده و رزولوشن عجیب ١٢۲۰ در ٢۶۵٢ پیکسلی آن، تراکم پیکسلی کمی بالاتر از پنل‌های +FHD را به‌ارمغان می‌آورد. از سایر مشخصات این صفحه‌نمایش می‌توان به پشتیبانی بیش از ١ میلیارد رنگ، پوشش ١۰۰ درصدی گستره رنگ DCI-P3 و نسبت تصویر ٢۰:٩ اشاره کرد.

براساس تست و بررسی‌های دیجیاتو، کیفیت نمایشگر آنر X9b کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود. پنل اولد این گوشی با غنای رنگ خوب، کنتراست بالا، عمق زیاد رنگ مشکی و زاویه دید گسترده، تماشای هرچیزی روی میان‌رده آنر را لذت‌بخش می‌کند. ازطرفی با حداکثر روشنایی ١٢۰۰ نیتی این نمایشگر، برای استفاده از گوشی در محیط‌های پرنور نیز مشکلی نخواهید داشت.

صفحه‌نمایش آنر X9b به‌لطف پشتیبانی از نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی همه‌چیز را روان و نرم نشان می‌دهد. گشت‌وگذار در محیط رابط کاربری، وب‌گردی و انجام برخی بازی‌ها با این ویژگی، کیفیت تجربه کاربری این گوشی را بهبود بخشیده است. ازآن‌جایی که نرخ رفرش بالاتر نمایشگر مصرف باتری را هم زیاد می‌کند، می‌توانید آن‌را در تنظیمات دستگاه به ۶۰ هرتز محدود کنید.

آنر X9b از ویژگی‌های خاص محافظت چشم نیز برخوردار شده است. بهره‌مندی از امکان فیلتر سخت‌افزاری نور آبی، تنظیم خودکار دمای نمایشگر در شب، ۴۰٩۶ سطح روشنایی روی صفحه‌نمایش و فلیکر بسیار کم نمایشگر، همگی این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای مطالعه در شب تبدیل کرده‌اند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

آنر حتی در آن سال‌ها که بخشی از هواوی محسوب می‌‌شد، پوسته اختصاصی‌اش با نام Magic را توسعه داده بود. این پوسته به رابط کاربری EMUI و البته HarmonyOS شباهت بسیار زیادی دارد. اگر پیش‌از‌این با گوشی‌های هواوی کار کرده باشید، مسلماً برای استفاده از رابط کاربری آنر X9b نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد. این میان‌‌رده با اندروید ۱۳ و پوسته MagicOS 7.2 ارائه می‌شود. علاوه‌براین، آنر وعده انتشار ۲ نسخه بعدی اندروید را هم برای این گوشی داده که حداقل استاندارد پشتیبانی نرم‌افزاری محسوب می‌شود. برخلاف گوشی‌‌های هواوی، محصولات آنر برای نصب و اجرای سرویس‌های گوگل محدودیتی ندارند؛ بنابراین هر اپی که بخواهید را می‌توانید روی آنر X9b نصب و استفاده کنید.

رابط کاربری MagicOS 7.2 امکانات فراوان و متعددی دارد. در این پوسته می‌توانید از انواع و اقسام تم‌‌های متنوع استفاده کنید تا هرازگاهی ظاهری جدید به گوشی خود ببخشید. محیط بصری MagicOS نیز نسبتاً ساده است و حتی اگر با گوشی‌های آنر کار نکرده باشید، پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. امکان ساخت ویجت فولدر و کپی متن از تصاویر از دیگر ویژگی‌های این رابط کاربری هستند. یکی از بهترین قابلیت‌‌های موجود در پوسته MagicOS، ویژگی Honor Connect است. این قابلیت به‌شما امکان ارتباط مستقیم با سایر محصولات اکوسیستم آنر، از جمله تبلت، لپ‌تاپ، هدفون و تلویزیون‌‌های این برند را می‌‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص MagicOS 7.2، عملکرد روان و بهینه آن است. آنر می‌‌‌گوید که تأخیر اپلیکیشن‌ها در این پوسته در مقایسه با نسل قبل، ۲۹ درصد کم‌تر شده و از طرفی زمان لود اپ‌‌‌ها تا ۴۳ درصد کاهش را تجربه کرده‌ تا سرعت بالاتری را تجربه کنید. این موضوع حین استفاده از آنر X9b ملموس است و ازاین‌‌رو، می‌‌توان MagicOS 7.2 را از روان‌ترین پوسته‌‌های دنیای اندروید دانست.

عملکرد سخت‌افزاری آنر X9b

قدرت‌‌بخشی به آنر X9b را تراشه میان‌رده کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۶ نسل ۱ برعهده دارد. این تراشه از مشخصات مشابه به به اسنپدراگون ۷s نسل ۲ به‌کار رفته در پوکو X6 بهره می‌برد. تراشه ۴ نانومتری آنر X9b از ۸ هسته پردازنده مرکزی شامل ۴ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده می‌کند. همچنین پردازنده Adreno 710 در این گوشی، وظیفه‌دار اجرای کارهای گرافیکی است. مدل مورد بررسی دیجیاتو از آنر X9b به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده که علاوه‌‌برآن، ۸ گیگابایت رم مجازی را هم می‌توان در این گوشی به‌کار گرفت. حضور رم مجازی در این گوشی سبب سهولت بیشتر در مالتی تسکینگ و اجرای همزمان چند اپ می‌‌‌‌‌شود. جالب این‌که حافظه داخلی این گوشی، از نوع پرسرعت UFS 3.1 است که تقریباً نمی‌توان آن‌را بین گوشی‌های زیر ۱۵ میلیون تومان پیدا کرد.

در ادامه سراغ ارزیابی قدرت پردازشی آنر X9b در بنچمارک‌های مطرح روز از جمله انتوتو، گیک‌بنچ، پی‌‌سی‌‌مارک و تری‌دی‌مارک رفته‌‌ایم. هرکدام از این بنچمارک‌ها عملکرد سخت‌افزاری میان‌رده آنر را به‌چالش می‌‌کشند.

آنر X9b با اسنپدراگون ۶ نسل ۱ عملکرد خوبی دارد و تقریباً در تراز سایر هم‌‌رده‌های خود ظاهر می‌شود. رقبای اصلی نماینده آنر در این بخش، گلکسی A54 و پوکو X6 هستند. آنر در بخش CPU تقریباً در سطح رقبای خود ظاهر می‌شود. باوجوداین، قدرت پردازش گرافیکی در آنر X9b کمی ضعیف‌تر از رقبا است؛ البته این اختلاف به‌حدی نیست که انجام بازی روی این گوشی را تحت تأثیر قرار دهد. در جدول زیر به امتیازات بنچمارک آنر X9b، پوکو X6 و گلکسی A54 نگاهی می‌‌‌اندازیم:

نام گوشی Antutu 10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMarkWork 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited
آنر X9b ۵۰۴۰۹۰ ۹۳۹ ۲۷۵۶ ۱۲۰۶۱ ۲۳۹۱ ۶۰۶
پوکو X6 ۵۸۸۴۳۰ ۱۰۳۲ ۳۰۲۸ ۱۲۷۶۶ ۳۰۶۹ ۷۸۷
گلکسی A54 ۵۷۸۲۲۵ ۱۰۱۵ ۲۷۳۸ ۱۳۱۲۸ ۲۸۴۵ ۷۹۶

آنر X9b عملکردی کاملاً پایدار دارد و نتیحه استرس تست ۳DMark نیز مهر تأییدی بر این امر است. براساس این تست، آنر X9b متحمل هیچ‌‌‌‌گونه افت عملکردی نمی‌‌شود. ازطرفی مدیریت حرارتی تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ حتی در کارهای سنگین نیز مناسب است و به‌ندرت شاهد داغی آن بودیم.

نوبت به تست‌ بازی‌های روز روی آنر X9b می‌رسد. به‌همین‌ترتیب، بازی‌های آلتو ادیسه، کال‌آودوتی موبایل و‌ آسفالت ۹ را روی این میان‌‌رده به‌اجرا در آوردیم. آلتو ادیسه کاملاً روان و بدون مشکل روی این گوشی اجرا می‌شود. آنر X9b از پس کال‌آودوتی موبایل روی تنظیمات گرافیکی High و نرخ فریم Max نیز برمی‌آید. آسفالت ۹ هم بدون لگ روی بالاترین کیفیت با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی این گوشی قابل بازی کردن است.

دوربین

آنر X9b به دوربین اصلی سه‌‌گانه مجهز شده که حسگرهای ۲+۵+۱۰۸ مگاپیکسلی را شامل می‌شود. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین عریض این گوشی اندازه تقریبا ۰.۶ اینچی دارد. این دوربین از فناوری پیکسل بینینگ ۹ در ۱ نیز بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد که دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق‌‌عریض آنر X9b کیفیت چندان خوبی نداشته باشد که البته به این موضوع در ادامه خواهیم پرداخت. دوربین ۲ مگاپیکسلی این میان‌رده نیز وظیفه ثبت تصاویر ماکرو از 

فاصله ۴ سانتی‌متری را برعهده دارد. درنهایت برای گرفتن عکس‌‌های سلفی، باید از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مستقر در حفره نمایشگر این گوشی استفاده کنید. پیش از بررسی نمونه تصاویر ثبت شده با آنر X9b، مشخصات دقیق‌تر دوربین آن‌را مرور می‌کنیم:

نام گوشی آنر X9b
دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه ۰.۶ اینچی سنسور و ضریب اف ۱.۸
دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۵
قابلیت‌های فیلم‌برداری امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی آنر X9b روی کاغذ از مشخصات قابل‌‌‌‌توجهی برخوردار است. آنر می‌‌گوید که این دوربین توانایی ثبت تصاویر زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت را هم دارد. بااین‌‌حال دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی این گوشی در تجربه شما از عکاسی با این گوشی، نقش چندانی را ایفا نمی‌‌کند. در ادامه سراغ نمونه تصاویر دوربین‌های عریض، فوق‌عریض و سلفی آنر X9b می‌رویم.

خروجی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی در حد انتظارات است. اگر در شرایط نوری مناسب با آنر X9b عکاسی کنید، تصاویری شفاف، شارپ و باکیفیت به‌دستتان می‌‌رسد. زوم ۳ برابری این دوربین نیز آن‌‌‌طور که آنر می‌‌گوید، بدون افت کیفیت نیست؛ اما همچنان جزئیات قابل‌‌قبولی در آن به‌چشم می‌خورند.

برای عکاسی با آنر X9b در شب، از حالت Night این گوشی استفاده کردیم. با به‌کارگیری این ویژگی، سرعت ثبت تصاویر بیشتر می‌‌شود؛ اما درعوض همه‌‌چیز واضح‌تر و شفاف‌تر به‌‌‌نمایش در می‌‌آید. همچنین خبر چندانی از نویز یا از دست رفتن جزئیات حین عکاسی شبانه با این گوشی نیست.

هرچه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آنر X9b خوب عمل می‌‌کند، دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی آن ضعیف و بی‌‌کیفیت است. این دوربین در بهترین شرایط نوری هم نمی‌‌تواند به‌پای دوربین اصلی دستگاه برسد. درکل پیشنهاد می‌‌کنیم روی این قسمت آنر X9b حسابی باز نکنید.

دوربین سلفی میان‌رده آنر کارتان را برای گرفتن سلفی‌های تکی و گروهی راه می‌اندازد. برای گرفتن سلفی در روز هیچ مشکلی در عملکرد این دوربین وجود ندارد. بااین‌حال اگر در نور مصنوعی و فضای داخلی سلفی بگیرید، بافت پوست و جزئیات مو در تصویر به‌خوبی ثبت نمی‌‌‌‌شود. پشتیبانی از حالت Night می‌توانست عملکرد این دوربین در شب را بهبود دهد، اما خبری از این قابلیت نیست. درکل تنها دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض آنر X9b است که می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

باتری و شارژ

همان‌طور که گفته شد، ظرفیت باتری آنر X9b یک پله بالاتر از رقبا و برابر با ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این ظرفیت بالای باتری در کنار سخت‌افزار کم‌‌مصرف و نرم‌افزار بهینه، نوید شارژدهی بالای باتری را می‌دهد. این گوشی با کسب امتیاز ۱۴۲، در رتبه دهم تست باتری DxOMARK قرار دارد. تست باتری PCMark در دفتر دیجیاتو نیز از دوام بیش‌از ۱۳ ساعته این گوشی خبر می‌دهد. این نتایج نشان می‌‌دهند که با استفاده روزمره، انتظار شارژدهی نزدیک به ۱.۵ تا ۲ روز را می‌توان از آنر X9b داشت.

خوشبختانه آنر شارژر را از جعبه محصول حذف نکرده و به‌‌دلیل پشتیبانی آن از فناوری شارژ ۳۵ واتی، شارژر دستگاه نیز از همین توان بهره‌مند است. بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهند که برای فول شارژ باتری این گوشی از ۰ تا ۱۰۰، چیزی نزدیک به ۱.۵ ساعت زمان نیاز دارید. این سرعت شارژ چندان بالا نیست، اما باتوجه به ظرفیت بالای باتری، قابل‌قبول است.

جمع‌بندی بررسی آنر X9b

میان‌رده‌های آنر بازگشته‌اند تا سهم خود از بازار را دوباره تصاحب کنند. سیاست‌های جدید آنر نیز تا حد زیادی جذاب هستند و همین باعث شده که محصولات این برند رقیبی جدی برای سامسونگ، شیائومی و سایر بازیگران مطرح بازار باشند. آنر X9b از بهترین میان‌رده‌های آنر است که با طراحی مدرن و جذاب، مقاومت بالای بدنه، نمایشگر چشم‌نواز، عملکرد سخت‌افزاری مناسب و شارژدهی طولانی باتری می‌‌تواند از گزینه‌های جذاب زیر ۱۵ میلیون تومان باشد. اگر بخواهیم نقاط ضعف این گوشی را هم مرور کنیم، دوربین‌‌های فرعی ضعیف، اسپیکر مونو و پشتیبانی نرم‌افزاری نسبتاً کوتاه از جمله این موارد هستند. آنر X9b با گارانتی ۱۸ ماهه مدیا پردازش قابل خریداری است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *