وضعیت Marathon، بازی آتی استودیو Bungie که فراز و نشیب زیادی در طول دوران ساخت تا کنون داشته است، چندان مطلوب به نظر نمیرسد.
در پادکست Friends Per Second، از جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار بلومبرگ خواسته شد تا نظر خود را در رابطه با بازی Marathon شرکت بانجی بیان کند. پاسخ، همانطور که از اخبار دو هفته گذشته میتوانید انتظار داشته باشید، چندان مثبت نبود.
شرایر در رابطه با این بازی چنین گفت:
با توجه به آنچه که من از این بازی شنیدهام، اصلاً در شرایط خوبی قرار ندارد. حتماً دلیلی وجود دارد که بازی در نظر گرفته شده برای امسال، برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. افرادی که با آنها صحبت کردهام، حتی در مورد رسیدن به ضربالاجل برنامهریزیشده فعلی هم بدبین هستند، اما فعلاً باید صبر کرد و دید نتیجه نهایی چه خواهد شد.
شرایر همچنین اضافه کرد که دقیقاً نمیداند آخرین مهلتی که در اختیار استودیو برای آمادهسازی و انتشار بازی قرار گرفته چه زمانی است، اما گمان میرود حداقل تا سال ۲۰۲۵ توسعه بازی زمان ببرد.
توسعه Marathon طی دو سال گذشته به شدت متزلزل بوده است. بازی در اوایل، دارای یک گیمپلی خاص بود که شامل ایجاد کاراکترهای قابل شخصیسازی توسط بازیکنان میشد. اما چندی بعد، این بازی به یک شوتر حاوی گروهی از قهرمانان تغییر جهت داد.
علاوه بر این، کریستوفر بارت (Christopher Barrett) که کارگردان بازی Marathon بود، اوایل امسال با کارگردان سابق بازی Valorant، جو زیگلر (Joe Ziegler) جایگزین شد. بازی حتی چندی پیش تهیهکننده اجرایی خود را نیز از دست داد.
به نظر میرسد مسیر توسعه این اثر تا کنون از شرایط ایده آل به دور بوده است، و به گفته شرایر، نتیجه نهایی نیز احتمالاً تفاوت چندانی نخواهد داشت.