مدل مفهومی بی ام و اسکای تاپ شبیه یک سری ۸ با سقف تارگا به نظر می‌رسد

بی ام و عاشق رونمایی از محصولات خود درVilla d’Este  است. امسال نیز خودروساز آلمانی کانسپت کوپه دوسرنشین بدون سقف بی ام و اسکای تاپ را رونمایی کرد که به گفته شرکت سازنده از مدل‌های پیشین خود الهام گرفته است.

آدریان ون هویدونک، رئیس بخش طراحی گروه بی ام و می‌گوید: «کانسپت بی ام و اسکای تاپ با طراحی منحصر به فرد و عجیب و غریب خودش کاملا برایConcorso d’Eleganza Villa d’Este  مناسب است. این خودرو ترکیبی از دینامیک رانندگی و ظرافت را در بالاترین سطح، قابل مقایسه با اجداد خودش مانند بی ام و Z8 یا بی ام و ۵۰۳، ارائه می‌دهد.»

شباهت‌های کانسپت اسکای تاپ به رودستر Z8 کاملا واضح است. چراغ‌های عقب نازک و نمای جلوی پوزه کوسه‌ای از رودستر اوایل دهه ۲۰۰۰ الهام گرفته شده است. طراحی کاپوت برجسته، چراغ‌های جلوی کوچک و قسمت عقب صاف و منحصربه‌فرد ما را به یاد ۵۰۳ از اواخر دهه ۱۹۵۰ می‌اندازد.

آن‌چه تاکنون از مدل مفهومی بی ام و اسکای تاپ می‌دانیم

شاید در نگاه اول فکر کنید که این کانسپت فقط یک سری ۸ بازسازی‌شده است. بی ام و اسکای تاپ ابعاد مشابهی با آن مدل دارد و از موتور ۴.۴ لیتری  V-8با توان ۶۱۷ اسب بخار M8 کامپتیشن بهره می‌برد. شاید بی ام و در واقع از M8 به عنوان مدل پایه برای طراحی اسکای تاپ استفاده کرده باشد.

بی ام و هیچ مشخصات فنی یا عملکردی دیگری را درباره این کانسپت ارائه نداده است. با این حال احتمالا اسکای تاپ به همان گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم چهارچرخ محرک بی ام و M8 کامپتیشن مجهز باشد.

طراحی داشبورد مستقیماً از سری ۸ الهام گرفته شده است، با یک کلاستر دیجیتال، نمایشگر چندرسانه‌ای، کنسول مرکزی و انتخابگر دنده آشنا. صندلی‌ها و فرمان با روکش چرمی نیز زیبا به نظر می‌رسند.

رول بار منحصربه‌فرد پشت صندلی‌ها کاملا سفارشی است و دارای پنجره‌ای با قابلیت جمع شدن است. سقف یک آیتم دوتکه است که می‌توان آن را به صورت دستی جمع کرد و در صندوق عقب قرار داد.

در حالی که اسکای تاپ احتمالاً مبتنی بر محصولات تولیدی طراحی شده است، اما بعید به نظر می‌رسد که شاهد نسخه تولیدی آن باشیم. بی ام و در حال حاضر سری ۸ را به شکل کوپه و کروکی می‌سازد، بنابراین نیازی به ساخت یک مدل مشابه با سقف تارگا نیست. با این حال همه چیز به تصمیم مدیران ارشد این شرکت بستگی دارد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *