فولکس واگن جتا ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۲۳ هزار دلار معرفی شد، جتا برای آمریکایی‌ها!

فولکس واگن جتا یکی از خودروهای محبوب در سراسر جهان به شمار می‌رود. محبوبیت این خودرو در چین آن‌قدر زیاد بود که فولکس واگن تصمیم گرفت تا برند مستقل جتا را برای بازار این کشور معرفی کند. سه محصول جتا VA3، جتا VS5 و جتا VS7 از این برند برای واردات به ایران در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که مشتریان آمریکایی می‌توانند فولکس واگن جتا ۲۰۲۵ را با قیمت پایه ۲۳۲۹۵ دلار سفارش دهند.

سدان جتا اکنون در نسل هفتم خود به سر می‌برد. این نسل از سال ۲۰۱۹ روی خط تولید قرار دارد و در سال ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شد. برای سال ۲۰۲۵، جتا دومین فیس‌لیفت خود را دریافت کرده است. دو جلوپنجره جدید، چراغ‌های LED‌ شیک‌تر و نوار نوری روی جلوپنجره بالایی به این خودرو اضافه شده‌اند. اگر مدل اسپرت فولکس واگن جتا را بخرید، در بخش عقب نیز یک نوار چراغ دریافت خواهید کرد. رینگ‌های استاندارد خودرو ۱۷ اینچی است اما با خرید تیپ‌های SEL و GLI، رینگ‌های ۱۸ اینچی دریافت خواهید کرد.

موتورهای فولکس واگن جتا بدون تغییر باقی ماندند

سدان جتا برای سال ۲۰۲۵ همچنان از پیشرانه‌های قبلی بهره خواهد برد. موتور پایه این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس دستی از لیست انتخاب مشتریان تیپ پایه حذف شده است و تنها گزینه موجود، جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته است.

نسخه قوی‌تر سدان کوچک فولکس واگن یعنی تریم GLI، از موتور دولیتری توربوشارژر با ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. مشتریان همچنان می‌توانند تیپ GLI‌ را با گیربکس شش سرعته دستی خریداری کنند. این تیپ ترمزهای بزرگتر، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق تطبیقی نیز دارد.

تمامی تیپ‌های جتا با سیستم ایمنی فعال فولکس‌واگن موسوم به IQ.Drive عرضه می‌شوند. این سیستم شامل هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، نگهدارنده بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

فولکس واگن جتا  ۲۰۲۵ از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ میلادی، در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همان‌گونه که گفتیم، قیمت پایه این خودرو با اندکی افزایش به ۲۳۲۹۵ دلار (۱,۳۹۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان) افزایش یافته است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها