مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار سختافزار PS5، در اظهارات جدید خود میگوید که در حال حاضر ممکن است توسعه یک کنسول نسبت به یک بازی به زمان کمتری نیاز داشته باشد.
این توسعهدهنده کهنهکار در مصاحبه با رسانه Gamesindustry.biz گفت یکی از اهداف او از PS4 و PS5 کاهش مدت زمانی است که طول میکشد تا چیزی روی صفحه نمایش داده شود. او اعتراف کرد که انتقادات زیادی در انجمنهای بازی پیرامون این مورد دیده است، زیرا چرخههای توسعه این روزها بسیار طولانی شده است.
وی در این باره میگوید:
احتمالا نباید این کار را انجام دهم، اما زمان زیادی را در هیئت مدیره صرف میکنم. من مردم را میبینم که میپرسند، «اگر زمان نشان دادن چیزی در صفحه نمایش کاهش یافته است، پس چرا سالها طول میکشد تا یک بازی ساخته شود؟» در پاسخ باید بگویم که این همان کاری است که تیمها انتخاب میکنند. آنها به دنبال این خلاقیتهای بزرگ میروند که توسعهی آنها چهار یا شش سال به طول میانجامد.
سرنی در بخش دیگری از مصاحبهی اخیر خود اظهار داشت که اکثر بازیکنان امروزه به دنبال نرخ فریم بالاتر هستند.