اولین پورشه ۹۱۱ هیبریدی معرفی شد، اسپرت آلمانی همچنان مقرون‌به‌صرفه باقی می‌ماند!

پورشه به‌تازگی نسخه جدیدی از نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ را معرفی کرده است. خبر بزرگ در این به‌روزرسانی، اضافه‌شدن پیشرانه الکتریکی به تیپ کررا GTS است. بنابراین با اولین پورشه ۹۱۱ هیبریدی تاریخ مواجه خواهیم بود. قیمت پورشه ۹۱۱ هیبریدی ۱۶۶۸۹۵ دلار است و پیشرانه ترکیبی آن ۵۳۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

نگاهی به پورشه ۹۱۱ هیبریدی

تیپ کررا GTS‌ از پورشه ۹۱۱ برای سال ۲۰۲۵، به‌جای موتور سه لیتری قدیمی از موتور ۳.۶ لیتری تخت شش سیلندر جدید استفاده می‌کند. این پیشرانه به‌تنهایی ۴۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه نسبت به موتور قبلی کررا GTS، پنج اسب‌بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. البته موتور سه لیتری قدیمی پورشه در سایر تیپ‌های ۹۱۱ همچنان مورد استفاده قرار خواهد داشت.

سیستم هیبریدی جدید پورشه از ترکیب توربوشارژر برقی و موتور الکتریکی با قدرت ۱۴.۷ اسب‌بخار تشکیل شده است. موتور برقی روی شفت بین توربین و کمپرسور قرار گرفته است. پیشرانه الکتریکی برای پاسخ‌دهی سریع، توربو را با سرعتی بسیار بالا به سمت بالا می‌چرخاند و تأخیر توربو را به حداقل می‌رساند. موتور الکتریکی هم‌زمان با چرخاندن توربوشارژر برقی، انرژی جذب می‌کند و آن را به پکیج باتری‌ها برمی‌گرداند.

البته این پیشرانه تنها موتور الکتریکی پورشه ۹۱۱ هیبریدی نیست. یک موتور کششی ۳۲.۶ اسب‌بخاری بین جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. هر دو موتور از باتری بسیار کوچک ۱.۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که زیر کاپوت جلو قرار دارد. باتری ۱۲ ولتی معمول خودرو نیز به صندوق عقب خودرو منتقل شده است. طراحی پیشرانه نیز تغییر کرده است و در هر زمان، نسبت سوخت به هوای ایده‌آل خواهد داشت.

لیست قیمت فیس‌لیفت ۹۹۲ پورشه برای سال ۲۰۲۵:

مدل قیمت
Porsche 911 Carrera $۱۲۲,۰۹۵
Porsche 911 Carrera Cabriolet $۱۳۵,۳۹۵
Porsche 911 Carrera GTS $۱۶۶,۸۹۵
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet $۱۸۰,۱۹۵
Porsche 911 Carrera 4 GTS $۱۷۴,۶۹۵
Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet $۱۸۷,۹۹۵
Porsche 911 Targa 4 GTS $۱۸۷,۹۹۵
Porsche 911 Turbo $۱۹۹,۱۹۵
Porsche 911 Turbo Cabriolet $۲۱۱,۹۹۵
Porsche 911 Turbo S $۲۳۲,۳۹۵
Porsche 911 Turbo S Cabriolet $۲۴۵,۱۹۵

درمجموع، افزایش باتری و موتورهای الکتریکی باعث شده است تا وزن پورشه کررا GTS‌ جدید ۴۶.۷ کیلوگرم نسبت به مدل قبلی افزایش یابد. بااین‌حال قدرت اضافه شده به خودرو، مشکل وزن را جبران می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲.۹ ثانیه است که رقمی مناسب در دنیای سوپراسپرت‌ها و خودروهای اسپرت است. مدل‌های فیس‌لیفت پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۲ در پایان سال جاری وارد بازارها خواهند شد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *