استرالیایی‌ها و آمریکایی‌ها، می‌خواهند به خودروهای درون‌سوز برگردند!

طی هفته گذشته، نتایج یک تحقیق از مصرف‌کنندگان آمریکایی منتشر شد. براساس نتایج این تحقیق، حدود نیمی از مصرف‌کنندگان خودرو در آمریکا می‌خواهند به خودروهای درون‌سوز برگردند و دیگر خودرو برقی نمی‌خواهند. اکنون نتایج تحقیق دیگری در تکمیل مطالعه پیشین منتشر شده است. مطالعه جدید کشورهای دیگر جهان را نیز شامل می‌شود. آمار جالبی در خصوص میزان تمایل مصرف‌کنندگان مختلف برای بازگشت به خودروهای درون‌سوز در این بین قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید: ۴۶ درصد از مالکان خودروهای برقی در ایالات‌متحده می‌خواهند به خودروهای درون‌سوز برگردند

مطالعه جدید توسط Mobility Consumer Pulse McKinsey & Co در سال ۲۰۲۴ انجام شده است. براساس این مطالعه، ۲۹ درصد از مصرف‌کنندگان خودرو در سراسر جهان می‌خواهند به خودروهای درون‌سوز برگردند. برزیل، ایالات متحده و استرالیا بالاترین نرخ بازگشت را در این بین دارند. نرخ تمایل چینی‌ها برای بازگشت به خودروهای درون‌سوز نیز ۲۸ درصد اعلام شده که به میانگین نزدیک است.

میل بازگشت مشتریان به خودروهای درون‌سوز در کشورهای مختلف:

کشور درصد بازگشت به خودروهای درون‌سوز
استرالیا ۴۹%
ایالات متحده آمریکا ۴۶%
برزیل ۳۸%
چین ۲۸%
آلمان ۲۴%
نروژ ۱۸%
فرانسه ۱۸%
ایتالیا ۱۵%
ژاپن ۱۳%

در جریان این مطالعه، پرسشگران دلایل میل بازگشت مصرف‌کنندگان به خودروهای درون‌سوز را نیز جویا شدند. براساس آن‌چه نتایج مطالعه نشان داد، دلایل اصلی بازگشت به شرح زیر هستند:

۳۵ درصد اعلام کردند شبکه شارژ عمومی هنوز به اندازه کافی خوب نیست.

۳۴ درصد گفتند هزینه مالکیت خودرو برقی بسیار بالا است.

۳۲ درصد اعلام کردند خودروهای برقی قابلیت انجام سفرهای طولانی را ندارند.

۲۴ درصد اعلام کردند به دلیل ناتوانی بابت شارژ خودروهای برقی در خانه، تصمیم به خرید مجدد خودروهای بنزینی گرفته‌اند.

۲۱ درصد در مورد شارژ خودروهای برقی و نحوه نگهداری باتری نگران هستند.

۱۶ درصد اعلام کردند حمل‌ونقل شارژر برای آن‌ها دردسرساز است.

۱۳ درصد اعلام کردند که از مالکیت یک خودرو برقی لذت نبرده‌اند.

۱۸ درصد آمریکایی‌ها و ۲۸ درصد از آلمانی‌ها نیز در حاشیه این پژوهش، اعلام کردند که از مالکیت خودروهای درون‌سوز لذت می‌برند و تمایلی به استفاده از خودروهای برقی ندارند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که چرا خودروسازان در تلاش‌های خود برای توسعه خودروهای الکتریکی همانند یکدیگر عمل نمی‌کنند. رشد و تمایل به بازگشت در سرتاسر جهان برابر نیست. برخی از بازارها سریعتر از سایرین در حال تبدیل شدن هستند. تغییرات متفاوت خودروسازان را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد تا بتوانند نیازهای بسیار متفاوت را در سراسر جهان برآورده سازند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *