Cronos: The New Dawn با الهام از بازیهای معروف، تمام تلاش خود را برای ایجاد بهترین تجربه ترسناک ممکن به کار میگیرد.
با وجود نگرانیهای فراوان، تیم Bloober در قبال ریمیک Silent Hill 2، موفق عمل کرد. در حالی که بسیاری انتظار داشتند توسعهدهندگان به سراغ ریمیک سایر قسمتهای Silent Hill بروند، این استودیو بلندپروازیهای بیشتری داشت. Bloober Team اخیراً IP جدید ترسناک خود، Cronos: The New Dawn، را معرفی کرده است و طبق صحبتهای جدید سازندگان، این بازی از بهترینهای وحشت بقاء الهام گرفته است.
Jacek Zieba، کارگردان و تهیهکننده Cronos، گفته است این بازی از Dead Space ،Alan Wake و Resident Evil الهام گرفته است تا چیزی بسازد که بتواند ژانر آثار وحشت را تکان دهد. او در مصاحبهای با IGN گفت که Cronos: The New Dawn هویت خاص خود را خواهد داشت اما در عین حال بهترین عناصر Dead Space و سایر فرنچایزهای مشهور وحشت را با هم ترکیب خواهد کرد.
به عنوان مثال، شخصیت اصلی بازی شبیه به کاراکتر آیزاک در Dead Space خواهد بود و گیمپلی آن از Alan Wake الهاماتی خواهد گرفت. این بازی بیشتر روی گیمپلی متمرکز خواهد بود، اما در کنار آن، یک داستان جذاب را روایت میکند.
به مانند قطع عضو در Dead Space و المان چراغ قوه در Alan Wake، هستۀ اصلی گیمپلی Cronos را نیز یک مکانیک کلیدی شکل میدهد. علاوه بر این، تیم سازنده رسماً اعلام کرد که Resident Evil الهام بخش بزرگی برای آنها بوده است.
این استودیو از توسعه ریمیک Silent Hill 2 لذت برد اما میخواست کاری اصیل و اورجینال انجام دهد. Bloober Team قصد دارد با ترکیب چشمانداز خود از یک بازی ترسناک ایدهآل و تخصص خود، چیزی بسازد که برجسته شود.
Cronos: The New Dawn در سال ۲۰۲۵ برای PC، PlayStation 5 و Xbox Series X|S منتشر خواهد شد.