Nintendo و Pokémon از Palworld شکایت می‌کنند

Nintendo و Pokémon، ساعاتی پیش اعلام کردند که شکایتی را برای نقض حق اختراع علیه Pocketpair، توسعه دهنده Palworld، تنظیم کرده‌اند.

 این شکایت که در دادگاهی واقع در توکیو تنظیم شده است، به دنبال صدور حکمی علیه نقض و جبران خسارت از سوی دادگاه «به این دلیل که شرکت Pocketpair، سازنده Palworld، چند حق اختراع ثبت شده توسط نینتندو را نقض می‌کند»، خواهد بود.

 در این بیانیه آمده است:

 نینتندو به اقدامات لازم در برابر هرگونه نقض حقوق مالکیت معنوی خود، از جمله برند نینتندو، برای محافظت از دارایی‌های معنوی که طی سال‌ها برای ایجاد آن تلاش کرده است، ادامه خواهد داد.

 بازی Palworld که در ماه ژانویه از طریق Steam Early Access و Xbox Game Preview در دسترس قرار گرفت، موفق شد تنها در ماه اول، بیش از ۲۵ میلیون بازیکن جذب کند. با این حال، موفقیت عظیم این بازی، بحث‌هایی را در مورد شباهت‌های مشاهده شده بین طراحی شخصیت‌های این عنوان و بازی‌های پوکمون برانگیخت.

 اگرچه گیم پلی Palworld بسیار متفاوت از سری پوکمون است، اما اتهامات از سوی طرفداران پوکمون مبنی بر سرقتِ Palword، به‌شدت گرفتن این بحث‌ها دامن می‌زد. حتی برخی با اشاره به اینکه مدل‌های سه‌بعدی Palworld تقریباً مشابه مدل‌های موجود در بازی‌های پوکمون هستند، شکایت نینتندو از Pocketpair را اجتناب‌ناپذیر می‌دانستند.

 با این حال، شکایتی که امروز ارائه شده، یک شکایت نقض حقوق ثبت اختراع است و نه شکایت مبنی بر نقض حق نشر. این نشان می‌دهد که شکایت شرکت نینتندو، احتمالاً شباهت احتمالی میان گیم پلی بازی‌های Palworld و پوکمون را هدف گرفته و طراحی شخصیت‌ها، مسئله این پرونده حقوقی نیست.

 دیوید هنسل (David Hansel)، وکیل حوزۀ مالکیت معنوی و رسانه‌های دیجیتال، در این رابطه نظر خود را بیان کرده و خاطرنشان کرد که نینتندو برای موفقیت در این پرونده، به مدرکی بی‌نقص نیاز دارد. وی در این باره گفت:

 نینتندو باید کپی کردن استودیوی Pocketpair را اثبات کند، نه الهام‌ گرفتن Palworld از بازی‌های پوکمون. باید کپی‌برداری کاملاً قابل رویت باشد. برای مثال، شما به یک عکس از پوکمون نگاه کرده و سپس تصویری از Palworld را مشاهده کنید و آنها را صد درصد یکسان ببینید. مطمئن باشید اگر الهام‌ گرفتن غیرقانونی بود، سال‌ها پیش صنعت گیمینگ به پایان می‌رسید. شما نمی‌توانید روی سبک خاصی از آثار هنری، انحصار داشته باشید. پس اگر نینتندو امید به موفقیت در این پرونده دارد، باید به معنای واقعی کلمه، کپی‌کردن Pocketpair را اثبات کند.

 رئیس نینتندو، شانتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، بعداً طی یک جلسه مالی، در مورد این موضوع اظهار نظر کرد. در حالی که فوروکاوا از بردن نام بازی Palworld پرهیز نمود، وی اعلام کرده بود که اقدامات مناسبی را علیه کسانی که حقوق مالکیت معنوی آن‌ها را نقض می‌کنند، انجام خواهند داد.

 قبل از بیانیه شرکت سازنده Pokémon، مدیر مدیرعامل استودیو Pocketpair، آقای تاکورا میزوبه (Takuro Mizobe)، به اتهامات وارد شده به این بازی پاسخ داد. در صحبت با وب‌سایت ژاپنی Automaton، او ادعا کرد که Palworld بررسی‌های قانونی را قبلاً طی کرده و خطری بازی او را تهدید نخواهد کرد.

∞v-alkaline

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها