Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد

به گفته یکی از تحلیل‌گران صنعت بازی، عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Ghost of Tsushima برای ارائه سرگرمی نیازی به دقت تاریخی و تحمیل ایدئولوژی نداشته است.

Kensaku Namera، تحلیلگر صنعت بازی، در مطلبی توضیح می‌دهد که چه مواردی موفقیت یک بازی را در ژاپن تضمین می‌کند و این شامل پایبندی کامل به دقت تاریخی نمی‌شود. به گفته وی، Ghost of Tsushima یک نمونه درخشان از یک بازی تاریخی محسوب می‌شود و علی‌رغم اینکه اغلب از نمایشی کاملا مبتنی بر واقعیت از محیط خود دور می‌شود، در ژاپن به خوبی از آن استقبال شده است.

Ghost of Tsushima رویدادهای تاریخی را به دلیل سرگرمی نمایش می‌دهد و برخی المان‌های دوره‌های مختلف را با هم هماهنگ نمی‌کند. با وجود برخی موارد نادرست تاریخی در بازی، طرفداران ژاپنی به آن اهمیتی نمی‌دهند و این تحلیل‌گر اعتقاد دارد که این موضوع به ظاهر نادرستی‌ها مربوط می‌شود. به گفته وی، این موضوع نشان نمی‌دهد که توسعه‌دهندگان ناآگاه هستند، بلکه بیان می‌کند که آن‌ها سرگرمی را در اولویت قرار می‌دهند.

وی در این باره اظهار داشت:

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد Ghost of Tsushima در ژاپن بدون هیچ گونه احساس ناسازگاری پذیرفته شد این بود که تحمیل فرهنگ یا ایدئولوژی بسیار کمرنگ بود. استودیوی Sucker Punch در ساخت این بازی تلاش کرد تا با مورخان مشورت کند و به کمک کارشناسان دیگر پایه و ساختار محکمی برای بازی با استقبال خوب به همراه فضایی مناسب برای سرگرمی فراهم نمایند.

Namera در پایان گفت که آنچه برای بازی‌ها و رسانه‌های با موضوع تاریخ مهمی است، صرفاً سازگاری با واقعیت‌های تاریخی نیست. به گفته وی، نکته مهم این است که درک عمیقی از فرهنگ و تاریخ وجود داشته باشد، هیچ‌گونه ایدئولوژی تحمیل نشود و مهم‌تر از همه ارزش سرگرمی در اولویت قرار گیرد.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و PC در دسترس است. دنباله این بازی تحت عنوان Ghost of Yotei مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها