«میت ریماک»، رئیس بوگاتی، در مصاحبه با خبرگزاری تخت گاز از ولخرجیهای سرسامآور خریداران بوگاتی پرده برداشته است. به گفته او، مشتریان بوگاتی هزینههای گزافی صرف خرید آپشنهای اضافی و شخصیسازی اتومبیلهایشان میکنند. برخی از این افراد آنقدر در ولخرجی افراط میکنند که بیش از قیمت اصلی خودروهای رقیب، برای اتومبیل خود آپشن میخرند!
به گفته میت ریماک، برخی خریداران بوگاتی برای شخصیسازی اتومبیل خود تا نیممیلیون دلار هزینه اضافه میکنند. برای مقایسه باید بدانید قیمت فراری ۱۲Cilindri استاندارد ۴۶۴ هزار دلار است.
البته بوگاتی از صرف پول هنگفت مشتریان ناراضی نیست. ریماک در این مصاحبه گفته است برنامههای ویژه بیشتری برای مشتریانش در نظر میگیرد. خودروهای بوگاتی بیشتر و بیشتر سفارشیسازی میشوند. ریماک میگوید حجم سفارشیسازی استاندارد برای خریداران بوگاتی حدود نیممیلیون یورو بهازای هر خودرو است.
نمونهای از ولخرجی خریداران بوگاتی
یکی از خودروهای سفارشی و خاص خریداران بوگاتی مدل بدون سقف میسترال است. این خودرو مدتی پیش رکورد جهانی گینس برای سرعت خودروهای بدون سقف را شکست. به گفته او، مالک این بوگاتی میسترال بدون سقف همچنان پول بیشتر برای شخصیسازی بوگاتی خود هزینه میکند. این خریدار مرموز که نام او فاش نشده، چند مدل بوگاتی دیگر نیز دارد. بوگاتی ویرون ۱۶.۴ سوپراسپرت، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ گرنداسپرت و بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ نیز در اختیار او هستند.
آگوست ۲۰۲۲ که بوگاتی میسترال با قیمت ۵ میلیون یورو به نمایش درآمد، بسیاری فکر میکردند این خودرو متقاضی نخواهد داشت. در واقع قیمت بوگاتی میسترال از نسخه سفارشی و خاص بوگاتی بولاید هم بیشتر بود. اما تمام نسخههای بوگاتی میسترال فروخته شدند. جدیدترین محصول این شرکت، بوگاتی توربیلون، کمی ارزانتر است و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو قیمت دارد. قیمت پایینتر بوگاتی توربیلون به این معنا است که مشتریان میتوانند هزینه بیشتری صرف خرید آپشنها و تجهیزات شخصیسازی بکنند. از بوگاتی توربیلون فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که بسیار کمتر از نسخههای قبلی است. بوگاتی ویرون در ۴۵۰ دستگاه و بوگاتی شیرون در ۵۰۰ نمونه ساخته شدند.