ایلان ماسک: “تنوع، برابری و شمول” هنر را نابود می‌کند؛ شکوه را به بازی‌های ویدئویی بازگردانید

مقوله تنوع، برابری و شمول (DEI) از زمانی که شرکت‌های بزرگ بازی سعی کردند مفاهیم مختلف را به اجبار وارد محصولات خود کنند، به معظلی بزرگ در صنعت تبدیل شد. عده کثیری از طرفداران بازی، معتقد هستند که چنین رویه‌ای صنعت را به نابودی می‌کشاند. به‌نظر می‌رسد که حتی مالک تسلا و ایکس، یعنی ایلان ماسک (Elon Musk)، نیز همچنین نظری دارد.

ایلان ماسک نگرانی‌های خود را پیرامون دخالت DEI در توسعه بازی‌ها به اشتراک گذاشت. او گفت اگر قرار باشد به اجبار “ویروس Woke” را در بازی‌ها تحمل کنید، مشخصاً جایگاهی برای هنر باقی نخواهد ماند. در این صورت داستان بازی ماهیت خود را از داده و جای خود را به سخن‌رانی‌های پندآموز می‌دهد.

عظمت و شکوه را به بازی‌های ویدئویی بازگردانید. DEI و ویروس Woke هنر را از بین می‌برند.

اگرچه ایلان ماسک مخالفان خود را دارد، ولی در این مورد بسیاری از او حمایت می‌کنند. حضار با حمایت از برداشت او، تکرار کردند که DEI اجباری، باعث می‌شود بازی‌ها جذابیت خود را از دست بدهند.

با این حال، اگر DEI به طور طبیعی پیاده‌سازی شود و همگام با جریان بازی پیش رود، مورد آنچنان بدی نیست. برخی از بهترین بازی‌های این نسل دارای DEI بوده‌اند، اما تحت تأثیر آن قرار نگرفتند، از مسیر خود خارج نشدند و به طرح اصلی وفادار ماندند.

جالب است که بسیاری از افراد سرشناس در کنار طرفداران، مخالفت خود را با دخالت اجباری DEI ابراز می‌کنند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها