پروکسی واتساپ چیست؟؛ آموزش فعالسازی و استفاده از پروکسی در واتساپ

شاید شنیده باشید که بعضی‌ها برای دسترسی به واتسا‌پ از پرو‌کسی استفاده می‌کنند. با‌توجه‌به فیلتر بودن واتسا‌پ در ایران، کاربران از رویکردهایی مانند پرو‌کسی برای دسترسی به آن کمک می‌گیرند. در این مطلب، نحوه فعال‌کردن پروکسی واتساپ را به شما آموزش می‌دهیم.

پروکسی واتساپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروکسی‌ها اغلب مانند VPNها در نظر گرفته می‌شوند اما موارد استفاده دیگری نیز در آن‌ها وجود دارد. به‌طورکلی، پروکسی سرور واسطه بین شما و اینترنت است.

اغلب سرورهایی که به‌عنوان پروکسی استفاده می‌شوند، نسبتاً کم‌سرعت هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند کمی پیچیده باشد؛ بنابراین چرا باید از پروکسی استفاده کرد؟ در برخی کشورها، مانند ایران، دسترسی به واتساپ مسدود شده است اما پروکسی می‌تواند راه‌حلی برای دورزدن این محدودیت‌ها باشد.

علاوه‌براین، پیام‌های واتساپ طبق ادعای سازنده آن سرتاسری رمزگذاری می‌شوند، پروکسی‌ها نیز لایه امنیتی دیگری برای اتصال شما به دنیای اینترنت فراهم می‌کنند.

چگونه از پروکسی واتساپ استفاده کنیم؟

در‌حال‌حاضر هیچ لیست کلی وجود ندارد که تمام سرورهای پروکسی در آن ذکر شده باشد؛ بنابراین برای پیدا‌کردن این سرورها باید در اینترنت جست‌وجو کنید. همچنین راه‌هایی برای ساخت سرور شخصی وجود دارد اما این کار به دانش و تخصص فنی نیاز دارد.

با فرض اینکه سرور و اطلاعات پروکسی خود را دریافت کرده‌اید، برای فعال‌کردن آن در واتساپ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا از طریق منوی سه‌نقطه‌ای وارد تنظیمات شوید.
  • به بخش Storage and Data و سپس Proxy بروید و روی Setup Proxy ضربه بزنید.
  • در این صفحه باید اطلاعات پروکسی خود ازجمله سرور و پورت آن را وارد کنید.

شیوه انجام این کار در اندروید و iOS یکسان است.

بهترین راه برای دسترسی به پروکسی واتساپ

در این مطلب، نحوه استفاده از پروکسی واتساپ را به شما آموزش دادیم. پروکسی‌ها در Whatsapp به‌خودی‌خود قابل‌استفاده نیستند و باید اطلاعات سرورهای آن را پیدا یا خریداری کنید.

هم‌اکنون وب‌سایتی وجود دارند که اطلاعات پروکسی‌ها را منتشر می‌کنند اما کارایی آن‌ها را نمی‌توان تضمین کرد. همچنین در بسیاری از موارد ممکن است سرورها سرعت بسیار کمی داشته باشند.

سؤالات متداول

پروکسی چیست؟

پروکسی نوعی ابزار است که از طریق آن می‌توانید آدرس IP خود را مخفی کنید.

دلیل استفاده از پرو‌کسی در واتساپ چیست؟

با کمک پرو‌کسی علاوه‌بر مخفی‌کردن IP خود می‌توانید در کشورهایی که این سرویس پیام‌رسان را مسدود کرده‌اند، به واتس‌اپ دسترسی داشته باشید.

چگونه می‌توان پروکسی واتساپ تهیه کرد؟

می‌توان سرور پروکسی‌ها را خرید یا از بات‌ها و سایت‌های ارائه‌دهنده سرور رایگان استفاده کنید.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها