ایرانخودرو در نیمه مهرماه ۱۴۰۳، طرح تبدیل حواله هایما S7 به پژو ۲۰۷ و تارا را منتشر کرد. این طرح برای تعهدات پیشفروش عادی شهریور و مهر این شرکت منتشر شده است. در این طرح متقاضیان میتوانند بهجای هایما S7 توربوشارژر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک یا تارا اتوماتیک تحویل بگیرند.
طرح تبدیل حواله هایما S7 به پژو ۲۰۷ و تارا اتوماتیک:
خودرو مبدا | برنامه فروش مبدا | خودرو قابل تحویل |
هایما S7 | تعهدات پیش فروش عادی شهریور | پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۴۵ روزه) یا تارا اتوماتیک (۳۰ روزه) |
تعهدات پیش فروش عادی مهر | پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۷۵ روزه) یا تارا اتوماتیک (۶۰ روزه) |
هایما S7 را میتوان یکی از دیرپاترین کراساوورهای چینی دانست که از اواسط دهه ۱۳۹۰ تاکنون روی خط تولید ایرانخودرو قرار دارند. تولید هایما S7 در ایرانخودرو از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تابهامروز ادامه دارد. ایرانخودرو از سال ۱۳۹۹ نسخه جدید هایما S7 را با چند آپشن جدید و پسوند پلاس روانه بازار کرده است. بااینحال تاکنون نسل دوم هایما S7 را در بازار ایران ندیدهایم.
همچنین بخوانید: هایما S7 پرو با موتوری جدید به بازار ایران میآید
تولید نسل اول این خودرو یعنی همان مدلی که در ایران به تولید میرسد، سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نیز نسل دوم این خودرو که در واقع نسخه فیسلیفت کامل هایما S7 بود، به تولید رسید. تولید هایما S7 در چین از سال ۲۰۲۰ بهصورت کامل و بدون معرفی مدل جایگزین متوقف شده است.
ایرانخودرو مدتی پیش اعلام کرد که نسخه جدید این خودرو با نام هایما S7 پرو، جایگزین مدل قبلی خواهد کرد. هایما S7 پرو فاقد موتور ۱.۸ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است و بهجای آن از موتور ۱.۵ لیتری TGDi بهره میبرد. این اقدام باعث میشود تا هایما S7 پرو رقیبی همسان و نزدیک برای دیگر کراساوورهای جمعوجور این رده یعنی KMC X5، تیگارد X35 و امویام X55 پرو باشد.