دستیابی به نرخ ۶۰ فریم در GTA 6 روی PS5 Pro بسیار چالش‌برانگیز است

دیجیتال فاندری اخیراً طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که کنسول PS5 Pro به دلیل ضعف پردازنده در دستیابی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی مورد انتظار GTA 6 با چالش بزرگی مواجه خواهد بود.

رسانه IGN در مصاحبه‌ای از کارشناسان دیجیتال فاندری پیرامون توانایی کنسول PS5 Pro در اجرای GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه سوال پرسید. Richard Leadbetter از دیجیتال فاندری در پاسخ به این سوال گفت:

بازی‌های Grand Theft Auto همواره شبیه‌سازی‌های پیچیده‌ای را اجرا می‌کنند که CPU را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد و به همین دلیل است که هر بازی GTA در ابتدا روی پلتفرم‌های هدف خود با نرخ ۳۰ فریم یا پایین‌تر عرضه می‌شود. PS5 Pro از همان پردازنده مدل پایه PS5 استفاده می‌کند و اگر مدل پایه نرخ ۳۰ فریم را هدف قرار دهد، رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بسیار چالش برانگیز است. این مشکل نه به GPU بلکه به CPU مرتبط است. اگر راکستار روی PS5 استاندارد ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار دهد، همه پیش‌بینی‌های فعلی تغییر می‌کنند، با این حال ما تاکنون هیچ مدرکی دال بر این موضوع ندیده‌ایم.

راکستار گیمز همواره در سری بازی‌های GTA سعی می‌کند جهان‌های زنده و نفس‌گیر را خلق کند و به نظر می‌رسد GTA 6 در این زمینه دارای پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد بود. حتی می‌توانیم انتظار یک رفتار هوش مصنوعی واقعی را داشته باشیم، به نوعی که منجر به برخوردهای تصادفی و رویدادهای منحصربه‌فرد می‌شود.

کنسول PS5 Pro قرار است در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) و با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شود. از سوی دیگر طبق گفته منابع معتبر، بازی GTA 6 فعلا با تاخیر مواجه نشده و همچنان برای عرضه در پاییز ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها