اکستریم VX که با نام اصلی اکسید VX در چین و روسیه عرضه میشود، درحالحاضر لوکسترین و گرانترین خودرو مونتاژ داخل کشور به شمار میرود. مدیرانخودرو عرضه اکستریم VX را از تابستان ۱۴۰۳ آغاز کرده است و این خودرو را با موتور دولیتری توربوشارژر درونسوز عرضه میکند. درهمینحال، چینیها نسخه هیبریدی اکسید VX را برای بازار خودشان معرفی کردهاند.
کراساوور هیبریدی اکسید VX، از پیشرانه هیبریدی برقی – بنزینی موازی چری موسوم به C-DM بهره میبرد. حداکثر راندمان این پیشرانه ۶۰۵ اسببخار اعلام شده است که در مقایسه با ۲۶۱ اسببخار قدرت نسخه درونسوز، ارتقای بزرگی به حساب میآید. خوشبختانه برخلاف تیگو ۸ پرو e پلاس، اکسید VX هیبریدی از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک یا AWD بهره میبرد.
طراحی نسخه هیبریدی اکسید VX تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد. فقط در بخش عقب، نوار چراغهای LED با ضخامت بسیار نازک جایگزین چراغهای عادی نسخه درونسوز شدهاند. این خودرو ظرفیت ۶ سرنشین را دارد و صندلیهای آن با چیدمان ۲+۲+۲ در کابین تعبیه شدهاند.
قدرت و گشتاور خارقالعاده اکستریم VX هیبریدی
مانند دیگر خودروهای هیبریدی چری، موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر نقش ژنراتور را در اکسید VX هیبریدی ایفا میکند. این پیشرانه ۱۵۶ اسببخار قدرت تولید میکند و علاوهبر شارژ باتریها، محور جلو را نیز به حرکت درمیآورد. ۲ موتور الکتریکی با قدرت ۲۲۴ اسببخار نیز در کنار پیشرانه بنزینی قرار گرفتهاند. علاوهبراین ۳ موتور، یک موتور الکتریکی دیگر با قدرت ۲۳۷ اسببخار روی محور عقب قرار دارد و این بخش را به حرکت درمیآورد. مجموع خروجی این موتورها ۶۰۵ اسببخار قدرت و ۹۱۵ نیوتنمتر گشتاور است!
به لطف این خروجی قابلتوجه، اکستریم VX هیبریدی میتواند در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. پکیج باتریهای این خودرو نیز ۳۴.۵ کیلوواتبرساعت ظرفیت دارد و شرکت چینی CATL آن را تهیه کرده است. برد اکستریم VX هیبریدی در حالت تمام برقی، ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود. چری در نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۴ که ۳۰ آگوست آغاز میشود، اطلاعات بیشتری درمورد اکستریم VX هیبریدی منتشر خواهد کرد.