شرکت یوبیسافت (Ubisoft) اعتقاد دارد که Assassin’s Creed Shadows میتواند به مانند Ghost of Tsushima برای مخاطبان ژاپنی نیز جذاب باشد.
Assassin’s Creed Shadows اثری است که داستان آن در ژاپن جریان دارد، اما توسط یک توسعهدهنده غربی ساخته میشود. استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) با Ghost of Tsushima ثابت کرد که دقت و تحقیق کافی میتواند به استودیوهای غربی اجازه دهد تا از مرزهای فرهنگی فراتر روند و یوبیسافت به این نکته توجه کرده است. این ناشر قصد دارد با طرز فکری مشابه را برای Assassin’s Creed Shadows در پیش یگیرد و امیدوار است که این بازی نظر مخاطبان ژاپنی را به خود جلب کند.
کارل اونی (Karl Onnee)، تهیهکننده Assassin’s Creed Shadows، اخیراً مصاحبهای را با رسانه Gamesindustry.biz انجام داده است. او طی این مصاحبه تایید کرد که یوبیسافت قصد دارد از موفقیت Ghost of Tsushima در ژاپن تقلید کند.
اونی در بخشی از صحبتهای خود اظهار داشت:
از آنجایی که ما در حال ساخت یک بازی در ژاپن هستیم، امیدواریم بتوانیم بازیکنان ژاپنی بیشتری را جذب کنیم.
جذب مخاطبان ژاپنی یکی از بزرگترین نقاط قوت Ghost of Tsushima بود. استودیوی ساکر پانچ علیرغم تردیدهای اولیه توانست طرفداران و توسعهدهندگان کهنهکار ژاپنی را تحت تأثیر قرار دهد.
یوبیسافت وعده داده است که یک تجربه ژاپنی معتبر را برای اطمینان از سطح مشابهی از موفقیت ارائه دهد. این تهیهکننده همچنین اظهار داشت که بازیکنان ژاپنی هنگام تجربه Assassin’s Creed Shadows کشور خود را میشناسند. در واقع تیم توسعه با یک طرز فکر فروتنانه میخواهد تا با فرهنگ ژاپنی با احترامی که شایسته آن است رفتار کند.
با این حال، تصمیمات یوبیسافت پیرامون این بازی انتقادات زیادی را در پی داشت. بسیاری بر این باورند که این شرکت میتوانست در به تصویر کشیدن تاریخ ژاپن کار بهتری انجام دهد. انتخاب یاسوکه به عنوان یکی از شخصیتهای اصلی بازی بحثبرانگیز و جنجالآفرین شده است.
Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.