شرکت Ubisoft قصد دارد با بازی Assassin’s Creed Shadows، سختافزارهای نسل نهم را به چالش بکشد. همچنین کارل اونی (Karl Onnée)، تهیهکنندۀ بازی مذکور، اخیراً اطلاعات بیشتری را از روند ساخت به اشتراک گذاشت.
کارل اونی در آخرین مصاحبۀ خود با GamesIndustry.biz، اشاره کرد که ساخت یک بازی جدید آن هم بعد از Valhalla، که لقب بزرگترین بازی Ubisoft را به یدک میکشد، موضوعی عالی بوده است:
واضحاً انتظارات بالاست. همیشه به دنبال راهی برای بهبود هستیم و سعی داریم با Shadows همین کار را کنیم. ما تا جایی که میتوانیم از مرزهای خود فراتر عمل خواهیم کرد و مطمئنم که تیمهای دیگر نیز اهدافی مشابه دارند.
Ubisoft Quebec بازی Assassin’s Creed Shadows را میسازد. کارل اونی احساس میکند که از زمان ساخت Assassin’s Creed Odyssey در سال ۲۰۱۸، استودیو تجربۀ لازم برای ساخت ورودی جدید فرنچایز را کسب کرده است. کارل اونی همچنین با اشاره به اینکه Assassin’s Creed Shadows با موتور بازیسازی بهبود یافتۀ Ubisoft، یعنی Anvil، ساخته شده است گفت:
بهنظر میرسد با توجه به سختافزارهای امروزی، در زمان مناسبی برای پیشرفت قرار داریم و با کمک نسخۀ جدید موتور بازیسازی این فرصت فراهم شد تا به چشماندازهای خود دست پیدا کنیم. استفاده درست از عناصری مانند نور و سایه یا آبوهوای پویا، که تشنه قدرت و عملکرد هستند، برای ما ضروری بود.
Shadows اولین ورودی نسل نهمی فرنچایز Assassin’s Creed خواهد بود و برای کنسولهای نسل پیشین منتشر نمیشود. Assassin’s Creed Valhalla، که اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شد، شکاف بین دو نسل را پر کرد اما ماجرای Shadows متفاوت است.
Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.