کمی رقابت دوستانه هرگز به کسی آسیب نمیرساند، درست است؟ به نظر می رسد Ubisoft در مورد رقبای محبوب و پرفروش خود در Rockstar Games، همه چیز را اینگونه میبیند.
در کنفرانس مالی اخیر Ubisoft، مدیرعامل این شرکت یعنی ایو گیلموت (Yves Guillemot)، در مورد پتانسیل بازار کلی بازیهای ویدیویی در زمان عرضه GTA 6 صحبت کرد.
ممکن است فکر کنید که عرضه عنوانی به بزرگی Grand Theft Auto جدید، موجهای خروشانی را در سراسر صنعت ایجاد میکند و باعث ضربه به آمار فروش دیگر بازیها میشود. طبق گفته گیلموت ظاهرا اینگونه نیست.
آنچه که ما معمولاً در هنگام آمدن GTA جدید میبینیم، این است که افراد بیشتری برای خرید بازی به بازارهای دیجیتال و فیزیکی سر میزنند. بنابراین به طور کلی این یک اتفاق مثبت تلقی میشود.
وقتی این گفته آقای گیلموت را در نظر میگیریم، به نوعی منطقی به نظر میرسد. بازیکنان میبینند که یک بازی اکشن ماجراجویی بزرگ منتشر میشود و شروع به جستوجوی چیزی شبیه به آن میکنند تا میل ایجاد شده توسط آن ارضاء شود، به خصوص اگر توانایی پرداخت هزینه بازی بزرگ مورد نظر را نداشته باشند که در آن صورت مجبورند دیگر عناوین مشابه با قیمت ارزانتر و سبک نزدیک به آن را تجربه کنند.
گیلموت ادامه داد که ارقام فروش تاریخی ادعای او را تایید میکند و Ubisoft معمولاً در حول و حوش انتشار یک GTA جدید شاهد افزایش فروش است. برای مثال، Assassin’s Creed: Black Flag در سال ۲۰۱۳، زمانی که یک ماه پس از GTA V منتشر شد، رکورد فروش را تجربه کرد و نشان داد که بازیکنان یک ماجراجویی بزرگ را به پایان میرسانند و میخواهند یک ماجراجویی دیگر را به دنبال آن انجام دهند.
همچنین حتی زمانی که GTA V برای PS5 و Xbox Series X منتشر شد، دیگر عناوین Ubisoft نیز افزایش قابل توجهای در فروش را تجربه کردند.
مشخص نیست که Ubisoft در سال ۲۰۲۵، زمانی که GTA VI قرار است عرضه شود، مستقیماً با Rockstar Games رقابت خواهد کرد یا نه، اما حتی اگر آنها دست به چنین قمار خطرناکی نزنند، به نظر میرسد مطمئن هستند که حداقل از مزایای این رقابت دوستانه بهرهمند خواهند شد.