شرکت انگلیسی اینئوس تصمیم دارد تا تولید خودروهایش را در خط تولید سابق سوزوکی جیمنی در بریتانیا انجام دهد. این شرکت اکنون دو مدل اینئوس گرنادیر و اینئوس فوسیلیه را معرفی کرده است و قصد دارد در آینده یک شاسیبلند کوچک براساس جیمنی بسازد. به همین دلیل خط تولید سابق سوزوکی جیمنی در بریتانیا توسط این شرکت خریداری شده است.
مقررات ایمنی جدید اروپا که به نام GSR2 شناخته میشوند، تولید خودرو در اروپا را تحت فشار قرار دادهاند. یکی از قربانیان این قوانین، سوزوکی جیمنی است که در تابستان امسال به طور کامل از بازار اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. سوزوکی مدلی برای جایگزینی جیمنی در اروپا ندارد، از این رو شرکت بریتانیایی اینئوس تصمیم گرفته است تا مدلی براساس سوزوکی جیمنی تولید کند. اینئوس در خط تولید سابق جیمنی، مدل جدید خود که یک جیمنی تغییر شکل یافته است را به تولید خواهد رساند.
سوزوکی جیمنی با برند اینئوس به بازار میآید
مدل جدیدتر اینئوس، پلتفرم مشابهی با مدل فوسیلیه دارد. انتظار میرود که نسخه تغییر شکل یافته سوزوکی جیمنی بریتانیایی با موتورهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در اروپا عرضه شود. تنها مشکل پیشروی موفقیت محصول جدید اینئوس، قیمت آن خواهد بود. قیمت اینئوس گردنایر که نسخه تغییریافته لندروور دیفندر محسوب میشود، به ۷۱۱۴۰ یورو رسیده است. قیمت جیمنی نیز در اروپا طی یکسال و نیم اخیر افزایش داشته است و اکنون برای خرید آن باید ۲۹۴۹۰ یورو هزینه کنید. بدیهی است که مدل مشابه اینئوس، قیمت بالاتری نسبت به جیمنی اصلی خواهد داشت.
شرکت خودروسازی اینئوس اتوموتیو، فعالیت خود را در سال ۲۰۱۶ و به عنوان زیرمجموعه هولدینگ پتروشیمی اینئوس آغاز کرد. این شرکت توسط میلیاردر بریتانیایی سر جیم رتکلیف هدایت میشود که علاقمند پرشور خودرو و طرفدار دوآتشه لندروور دیفندر کلاسیک است. نخستین محصول این شرکت، شاسیبلند آفرودی اینئوس گردنایر بود که توسط شرکت اتریشی مگنا اشتایر و براساس لندروور دیفندر کلاسیک توسعه یافت. این شاسیبلند هماکنون در خط تولید سابق مرسدس بنز واقع در آمباخ فرانسه تولید میشود. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری ۲۳۵۱ خودرو در اروپا فروخت. این شرکت برنامه دارد تا سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان عرضه کند.