پورشه ۹۱۱ GT3 با کیت مانتی پیست نوربرگ‌رینگ را تسخیر کرد

پورشه همچنان در تلاش است تا عملکرد ۹۱۱ را در پیست بهبود دهد و لپ تایم آن را کمتر کند. حتی GT3 قدرتمند هم جای پیشرفت دارد، اما این کار لزوماً نیازمند ارتقا به RS نیست. با کمک شرکت تیونر مانتی، که پورشه از سال ۲۰۱۳ سهام عمده آن را در اختیار داشته است، ۹۱۱ GT3 بدون دستکاری موتور عملکرد بسیار بهتری را ارائه می‌دهد.

فیس‌لیفت GT3 (992.2) 911 که بیش از یک سال پیش رونمایی شد، اکنون با کیت مانتی شامل دیسک‌های آیرودینامیک فیبر کربنی روی چرخ‌های عقب برای کاهش درگ در دسترس است. مجموعه سبک‌وزن موجود در این پکیج از رینگ‌های جلو ۲۰ اینچی و عقب ۲۱ اینچی استفاده می‌کند که باعث کاهش وزن کلی ۶ کیلوگرمی در مقایسه با مدل اصلی می‌شوند.

با پرداخت هزینه اضافی، می‌توان این خودروی مسابقه‌ای را به لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R با اندازه ۲۵۵/۳۵ ZR20 در جلو و ۳۱۵/۳۰ ZR21 در عقب مجهز کرد. مانتی همچنین شلنگ ترمز بافته‌شده فولادی و سیستم تعلیق کویل‌اور چهارجهته با کمک‌فنرهای قابل تنظیم چهارجهته را اضافه می‌کند.

تغییرات آیرودینامیکی برای پورشه ۹۱۱ GT3

پورشه ۹۱۱ GT3 که خودش یک هیولای آیرودینامیکی است، با این کیت بیشتر به جاده می‌چسبد. بال عقب بزرگ پهن‌تر شده و یک فلپ چرخان به آن اضافه شده است. بخش عقب نیز به سمت داخل خم شده تا جریان هوا را بهبود دهد. مانتی همچنین با گسترش باله‌های عمودی، دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.

زیر بدنه به‌عنوان یک عنصر آیرودینامیکی بزرگ عمل می‌کند. پره‌های چرخان حدود ۵۹ اینچ یعنی ۳۹ اینچ بیشتر کشیده شده‌اند. برای این کار، مانتی پوششی را در زیر کف محفظه بار اضافه کرده است تا زیر بدنه خودرو را صاف کند.

لبه اسپویلر جلو تقریباً نیم اینچ بیشتر از قبل امتداد یافته است. قسمت جلوی زیر بدنه شامل باله‌های دیفیوزر جدید است، درحالی‌که کاناردهای سپر جلو، پکیج آیرودینامیک را تکمیل می‌کنند. حتی در پیکربندی جاده‌ای، ۹۱۱ GT3 با کیت مانتی ۳۵۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. در حالت مخصوص پیست، این رقم به ۵۴۰ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

۹۱۱ GT3 جدید در مقایسه با نسخه پیش از فیس‌لیفت مجهز به کیت مانتی، ۲.۷۶ ثانیه زودتر نوربرگ‌رینگ را طی می‌کند. «آیهانجان گوون»، قهرمان DTM، پشت فرمان این خودرو با لاستیک‌های چسبنده اختیاری زمان ۶:۵۲.۹ را در جهنم سبز ثبت کرد.

این پکیج در بهار آینده وارد ایالات متحده می‌شود و گارانتی کارخانه خودرو را باطل نمی‌کند. قیمت این آپشن اعلام نشده است، اما کیت مدل ۹۹۲.۱ از ۵۷,۳۰۰ دلار شروع می‌شود که شامل رینگ‌های فورج‌شده ۱۵,۵۰۰ دلاری نیست.

مانتی همچنین یک کیت برای ۹۱۱ GT3 RS با قیمت ۱۱۶,۱۶۰ دلار و یک کیت برای نسل قبلی ۹۱۱ GT2 RS با قیمت ۱۱۳,۱۴۰ دلار ارائه می‌دهد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها