تویوتا می‌گوید موتورهای دیزلی تا یک دهه دیگر کنار گذاشته می‌شوند

رئیس بخش فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا می‌گوید موتورهای دیزلی تا یک دهه دیگر از بازار حذف خواهند شد.

«شان هانلی»، معاون فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا، در پاسخ به سؤالی در مورد آینده موتورهای دیزلی گفت: «موتورهای دیزلی تا دهه آینده در بازار حضور خواهند داشت، اما پس از آن به نظرم پیشرانه‌های هیدروژنی بر موتورهای دیزلی غلبه خواهند کرد.»

پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در سال ۲۰۲۳ پیکاپ هایلوکس بود که اکثر تیپ‌های آن با پیشرانه‌های دیزلی عرضه می‌شوند. این جایگاه در سال ۲۰۲۴ توسط شاسی بلند راو ۴ تصاحب شد، که درحال‌حاضر فقط با پیشرانه هیبریدی به فروش می‌رسد.

این برند ژاپنی نسخه پلاگین هیبریدی نسل بعدی راو ۴ و لندکروزر ۳۰۰ هیبریدی را برای سال ۲۰۲۶ معرفی کرده است.

در سال ۲۰۲۴ تویوتا استرالیا ۹ مدل سواری و شاسی بلند را با پیشرانه هیبریدی عرضه کرد. تنها خودروهای سواری صرفاً بنزینی در خط تولید این شرکت هات‌هچ‌ها و خودروهای اسپرت با برند GR هستند، هر چند که هنوز تعدادی خودروی تجاری و آفرود دیزلی در بازار حضور دارند.

محبوبیت موتورهای دیزلی در استرالیا همچنان ادامه دارد

تویوتا استرالیا از ژانویه تا پایان اوت ۲۰۲۵ بیش از ۱۶۳ هزار خودرو ازجمله ۷۹ هزار مدل دیزلی یا ۴۸.۴ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده شامل هایلوکس، لندکروزر، لندکروزر پرادو، اتوبوس کوستر، شاسی بلند فورچونر و ون‌های گرنویا و های‌ایس را به فروش رسانده است.

هانلی گفت: «موتورهای توربو دیزل و توربوشارژ بنزینی هنوز هم در استرالیا متقاضی دارند. قرار نیست هیدروژن به‌طور ناگهانی تا سال ۲۰۳۰ بازار را قبضه کند. اما در اواسط دهه ۲۰۳۰، من معتقدم که هیدروژن آینده صنعت خودرو خواهد بود و فناوری دیزلی کنار گذاشته خواهد شد.»

تویوتا به همراه هیوندای در زمینه خودروهای هیدروژنی در استرالیا پیشگام است. خودروساز ژاپنی خودروی سلول سوختی میرای را در سال ۲۰۲۰ وارد این کشور کرد.

در سال ۲۰۲۴، ده نسخه از هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش در بریتانیا تولید شد. در سوی دیگر یک نمونه اولیه از ون هیدروژنی هایس در سال ۲۰۲۳ توسط رسانه‌های محلی مورد آزمایش قرار گرفت. البته نسخه تولیدی هیچ‌کدام از آن‌ها هنوز عرضه نشده است.

هانلی می‌گوید: «مردم درحال‌حاضر به شدت از هیدروژن انتقاد می‌کنند، چون فناوری جدیدی است. اما جا افتادن آن به زمان، زیرساخت، تأمین هیدروژن سبز و غیره نیاز دارد. ما قطعاً روی هیدروژن سرمایه‌گذاری می‌کنیم، اما این یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نیست.»

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها