شیائومی سرگرم رسیدگی به حادثهای است که در آن ترمزهای شاسیبلند جدید شیائومی YU7 مکس در تست رسانهای در پیست V1 تیانجین آتش گرفت. این اتفاق در شرایطی افتاد که شرکت چینی با خط تولید خودروهای برقی جدیدش موفقیت چشمگیری کسب کرده بود. درحالحاضر، این شرکت حجم زیادی از پیشسفارشهای YU7 را دریافت کرده و میکند.
شاسیبلند قدرتمند ۲.۳ تنی YU7 مکس در این آزمایش با ترمزگیری شدید امتحان شد. ترمزگیریهای شدید باعث شد لنتهای ترمز جلوی آن به دمای ۶۱۹ درجه سانتیگراد برسند. شیائومی اعلام کرده شعلههای مشاهدهشده «پدیده فیزیکی کاملاً طبیعی» بودهاند. دلیل این اتفاق وجود مواد آلی در لنتهای ترمز است که میتوانند در معرض دمای بیش از ۶۰۰ درجه سانتیگراد جزدی آتش بگیرند. شیائومی اصرار دارد باوجود آتشسوزی مشهود، سیستم ترمز خودرو کاملاً به وظیفه خود عمل کرده است. خودروساز چینی میگوید خودرویش هیچ افت ایمنی یا عملکردی نداشته است.
پیست غیراستاندارد دلیل آتش گرفتن ترمزهای جدید شیائومی YU7 مکس
شیائومی این حادثه را به گردن شرایط غیراستاندارد پیست و رفتار راننده انداخته است. به گفته آنها، خودرو بلافاصله پس از گرم شدن و یک دور سریع در پیست، بدون فرصتی برای خنک شدن پارک شده بود که گرمای بیش از حد ایجاد کرده است. علاوهبراین، طبق گزارشها، خودرو آزمایشی از «حالت مستر» با ویژگی «بازیابی انرژی پیشرفته» استفاده نکرده که از ترمز احیاکننده برای کاهش بار روی ترمزهای اصطکاکی مکانیکی استفاده میکند. باتکیهبر ترمز اصطکاکی برای توقف شاسیبلند پرفورمنس سنگین در پیست، ترمزها تحت فشاری فراتر از محدودیتهای طراحیشده خود برای استفاده مداوم و شدید قرار گرفتند که این حادثه را به وجود آورده است.
شیائومی تأکید کرد خودروهای تولیدی استاندارد این شرکت برای رانندگی مداوم در پیست با فشار زیاد طراحی نشدهاند. برای رانندگی در پیست، کاربر باید قطعات ترمز (لنتها، روتورها و سیستمهای خنککننده) را ارتقا دهد و محدودیتهای خودرو را درک کند. پیشازاین، خرابیهای ترمز در برخی سدانهای SU7 بهدلیل متناسب نبودن قطعات اساسی برای استفاده در پیست گزارش شده بود.