۲۰ شبکه اجتماعی معروف (آمار کاربران آنها در ۵ سال اخیر)

شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها محبوب ترین سرویس موجود در اینترنت هستند. شما می توانید از آنها برای به اشتراک گذاری اطلاعات و گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

در این مقاله نگاهی به آمار سالهای گذشته شبکه های اجتماعی مختلف می اندازیم و تعداد کاربران شبکه های اجتماعی معروف را با کمک تصاویر در ۵ سال اخیر بررسی می کنیم.

به این ترتیب می‌ توانیم در مورد آینده پیش بینی هایی انجام دهیم و از آنها به نفع خود استفاده کنیم. علاوه بر این نحوه استفاده مؤثر از شبکه های اجتماعی را به عنوان یک ابزار بازاریابی آنلاین بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)

به یک روز معمولی فکر کنید. قبل از رفتن به محل کار خود شبکه های اجتماعی را بررسی می کنید. وقتی سر کار هستید، شبکه های اجتماعی را بررسی می کنید (البته یواشکی) و زمانی که در خانه هستید هم شبکه های اجتماعی را بررسی کنید. روال روزمره زندگی همه ما حول محور شبکه های اجتماعی می چرخد. بنابراین بهتر است از این بازار بزرگ برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

فیس بوک و تمام داده هایی که در آن وارد می کنید را در نظر بگیرید. وضعیت تاهل، سن، جنسیت، محل زندگی، علایق و غیره – همه این موارد می توانند توسط بازاریابی شبکه های اجتماعی هدف قرار گیرند. یعنی اگر شرکت شما به دنبال تبلیغات مستقیم برای مردان ۱۸ تا ۲۴ ساله ای است که در شیراز زندگی می کنند، می توانید از فیس بوک برای هدف قرار دادن این گروه استفاده کنید.

تبلیغات پولی به این معنی است که تضمین شده است که در فید کاربران خاصی دیده شوید و به طور بالقوه ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد می کند. بیشتر پلت فرم های شبکه های اجتماعی را می توان با تبلیغات پولی مورد استفاده قرار داد – از جمله توییتر، اینستاگرام و لینکدین.

مزایا و معایب SMM

جوانب مثبت – مزایای SMM جای شک ندارد. هدف گذاری مستقیم مخاطبان و دسترسی به مخاطبان گسترده از جوانب مثبت این شبکه ها هستند، شما همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی برند خود را ایجاد و تثبیت کنید. SMM نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه با ارائه آمار و ارقام به شما نشان می دهد که استراتژی شما کار می کند یا خیر.

اما این لزوما به این معنی نیست که این شبکه ها معایب خاص خود را ندارند.

جوانب منفی- عدم وجود نظارت دقیق در شبکه های اجتماعی از معایب آن محسوب می شود. اگرچه ایجاد برند و رشد آن در شبکه های اجتماعی ایده خوبی است اما اگر فروش شما را بهبود نبخشد، ممکن است ناامید کننده باشد. انجام این کار نیاز به زمان، سرمایه گذاری و صبر دارد.

آمار کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان

در سراسر جهان تعداد باورنکردنی کاربر در هر پلتفرم اجتماعی وجود دارد. برخی از آنها را شاید نشنیده باشید…

آمار کاربران فعال در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی در سال 2018 (آمار کاربران فعال در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸)

فیسبوک در کنار اینستاگرام و یوتیوب همچنان پلتفرم غالب در سراسر جهان است. اگرچهQzone که یک شبکه اجتماعی چینی است هم حجم بالایی از کاربران را به خود اختصاص داده است. اگر شما صاحب یک کسب و کار در سطح ملی هستید، شاید لازم باشد که برخی از این پلتفرم ها را هدف قرار دهید.

۲۰۱۹

آمار کاربران فعال در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی در سال 2019آمار کاربران فعال در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی در سال 2019

(آمار کاربران فعال در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۹)

همانطور که می بینید، فیس بوک و یوتیوب همچنان محبوب ترین پلت فرم های شبکه های اجتماعی در سراسر جهان هستند. اما، چیزی که در سال ۲۰۱۹ متفاوت است این است که وی چت و واتساپ پیشرفت کرده اند.

۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ سال بزرگی برای رشد استفاده از شبکه های اجتماعی بود و تعداد کل کاربران جهانی از مرز ۳.۸ میلیارد فراتر رفت. کمی کمتر از نیمی از کل جمعیت جهان. اکنون اجازه دهید تعداد کاربران فعال در هر پلتفرم را به صورت جداگانه تفکیک کنیم.

social-media-graph-Worldwide-2020social-media-graph-Worldwide-2020

(آمار کاربران فعال در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰)

۲۰۲۱

social-media-graph-2021-Worldsocial-media-graph-2021-World

(آمار کاربران فعال در شبکه های اجتماعی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱)

فیس بوک و یوتیوب همچنان در صدر پرکاربردترین پلتفرم های اجتماعی جهان قرار دارند. درسال ۲۰۲۱ شاهد پیشی گرفتن اینستاگرام از وی چت و مسنجر فیس بوک بودیم. به این ترتیب اینستاگرام به چهارمین پلتفرم پرکاربرد در جهان تبدیل شد.

۸۰ اصطلاح رایج دنیای تکنولوژی که همه باید بلد باشند

۲۰۲۲

امار کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2022امار کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2022

فیسبوک و یوتیوب همچنان در صدر، واتساپ کمی ضعیف تر اما اینستاگرام قدرت گرفته و شاهد رشد قابل توجه تیک تاک هستیم ضمنا بقیه هم در سحطی مشابه سال قبل هستند.

۲۰۲۳

امار کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2023امار کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2023

واتساپ کمی رشد کرده و اینستاگرام هم به رشد صعودی خود همچنان ادامه میدهد ضمن اینکه تیک تاک  و وی چت با رشد قابل توجهی روبرو بوده اند.

فهرست سایت های شبکه های اجتماعی

لیست بالا ۱۱ سایت شبکه اجتماعی برتر مورد استفاده در بریتانیا، با تعداد کاربران ذکر شده در کنار آنها را نمایش می دهد. شبکه‌هایی مانند یوتیوب و ویمیو برای ایجاد، آپلود و اشتراک ‌گذاری ویدیو طراحی شده‌ اند. در حالی که اینستاگرام، پینترست، اسنپ چت از تصاویر و ویدیوهای کوتاه تر استفاده می کنند.

لینکدین بیشتر بر B2B (بازاریابی تجارت به تجارت) تمرکز دارد و سایت هایی مانند Tumblr عمدتاً برای وبلاگ نویسی استفاده می شوند. توییتر، گوگل پلاس و فیس ‌بوک پلتفرم‌ های دیگری برای وبلاگ ‌نویسی هستند، اما برای اشتراک ‌گذاری ویدیوها و تصاویر نیز استفاده می ‌شون. و در نهایتReddit یک سایت گروهی است که برای بحث در مورد موضوعات مختلف و ارسال محتوای وب (لینک ها، تصاویر، پست های متنی و غیره) استفاده می شود.

محبوب ترین شبکه اجتماعی کدام است؟

طبق داده های ذکر شده در بالا، محبوب ترین شبکه اجتماعی فیس بوک است- با بیش از ۳۲ میلیون کاربر تنها در بریتانیا. در ایران اینستاگرام با بیش از ۲۵ میلیون کاربر در صدر است.

سریع ترین رشد در بین شبکه های اجتماعی

اگر اخیرا واژه TikTok را از زبان نسل جوان شنیده اید، جای تعجب نیست.

TikTok علاوه بر اینکه در سال ۲۰۲۰ سریع ‌ترین رشد را در بین شبکه های اجتماعی داشته است به طور کلی یکی از سریع‌ ترین رسانه های اجتماعی از نظر رشد محسوب می شود. این پلتفرم به کاربران خود اجازه می دهد تا با استفاده از طیف وسیعی از ویژگی ها، از محتوای ویدئویی کوتاه فیلمبرداری کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

این رسانه در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت چینی به نام ByteDance راه اندازی شد و از آن زمان به عنوان با ارزش ترین استارت آپ جهان شناخته می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ موفق شد برنامه بسیار محبوب متمرکز بر موسیقی Musical.ly را جذب کند.

اهمیت شبکه های اجتماعی (۷ تاثیر آن بر بهبود زندگی)

از آنجایی که محرک اصلی اجتماعی Musical.ly موسیقی بود، این امر باعث شد ک ویدیوهای TikTok شامل تعداد زیادی ویدیوهای رقص باشند. این پیشرفت به سرعت منجر به ایجاد چالش‌های رقص، چالش‌های لب زدن و چالش‌های کلی هشتگ شد که در این پلتفرم بسیار محبوب شدند. رشد باورنکردنی TikTok در مدت زمان کوتاه با این عوامل مرتبط است.

TikTok اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است، بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و ۲ میلیارد بار دانلود شده است. اگر کسب و کار شما دارای مخاطب هدف در بین افراد ۱۶ تا ۳۰ ساله است، بهتر است همین امروز وارد TikTok شوید.

  • TikTok روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال از سرتاسر جهان دارد و از نظر محبوبیت در رتبه نهم قرار گرفته است همچنین از رسانه‌های اجتماعی شناخته شده‌ تر مانند اسنپ چت، توییتر، لینکدین و پینترست پیشی گرفته است.
  • کاربران به طور متوسط ​​۵۲ دقیقه در روز را در این برنامه صرف می کنند. ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما، اجازه دهید نگاهی به ۲ رسانه اجتماعی دیگر بیندازیم. مردم تقریباً همین زمان را در اینستاگرام (۵۳ دقیقه) و اندکی کمتر در اسنپ چت (۴۹ دقیقه) می گذرانند. این اعداد برای صاحبان مشاغل و بازاریابان، بسیار بزرگ هستند. چرا؟ زیرا، هرچه کاربران زمان بیشتری را در TikTok صرف کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوای ارگانیک و تبلیغات پولی آنها را ببینند.
  • آیا می دانستید که ¾ تمام برنامه های تلفن همراه که دانلود می شوند تنها یک بار مورد استفاده قرار می گیرند و سپس به طور کامل فراموش می شوند؟ بنابراین، با در نظر گرفتن این آمار، می توانید مطمئن شوید که TikTokیک پلتفرم معتبر است. ۹۰٪ از کل کاربران هر روز به این برنامه دسترسی دارند و اکثر آنها بسیار فعال هستند. در واقع، تقریباً ۷۰٪ از کاربران ویدیوهای دیگران را تماشا می کنند. این در حالی است که ۵۵٪ ویدیوهای خود را ایجاد می کنند.

شبکه های اجتماعی برای مشاغل

با توجه به وجود بازار بزرگ در شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای بیشتری از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات/خدمات خود استفاده می کنند. محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای مشاغل به نقل از بازاریابان دیجیتال در زیر فهرست شده اند.

۲۰۱۸

social-media-networkssocial-media-networks

(آمار محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای مشاغل در سال ۲۰۱۸)

داده‌هایی که از طریق نظرسنجی رسانه‌ اجتماعی کلاچ جمع ‌آوری شده ‌اند، محبوب‌ ترین شبکه برای کسب ‌وکارها را فیسبوک می دانند – به دلیل تعداد زیاد کاربران. پس از آن لینکدین، یوتیوب و توییتر قرار دارند. اینستاگرام عمدتاً برای مشاغل بصری که یک محصول برای نمایش و ارائه دارند مورد استفاده است.

  • در سال ۲۰۱۸، کلاچ نظرسنجی دیگری برای مشاغل کوچک و نحوه استفاده آنها از شبکه های اجتماعی انجام داد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که فیس بوک همچنان محبوب ترین پلت فرم است و ۸۶ درصد از مشاغل کوچک از آن حمایت می کنند. همچنین مشخص شد که دیگر پلتفرم‌ها به‌ طور مداوم توسط کسب ‌وکارهای کوچک ‌تر استفاده نمی ‌شوند:
  • اینستاگرام: ۴۸%
  • YouTube: 46%
  • توییتر: ۴۴%
  • لینکدین: ۳۱%
  • اسنپ ​​چت: ۲۵%

۲۰۱۹

آمار محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای مشاغل در سال 2019آمار محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای مشاغل در سال 2019

(آمار محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای مشاغل در سال ۲۰۱۹)

در سال ۲۰۱۹Clutch نظرسنجی دیگری درباره شبکه های اجتماعی انجام داد، آمار در سال ۲۰۱۹ اندکی تغییر کرد. فیس بوک همچنان مورد علاقه تعداد زیادی از کاربران است و ۸۶ درصد از کسب و کارها در حال حاضر از آن استفاده می کنند، در مقایسه با ۸۹ درصد در سال ۲۰۱۸.

امن ترین اپلیکیشن های پیام رسان دنیا (تا سال ۲۰۲۲)

آمار بالای کسب و کارهای کوچکتر که از لینکدین استفاده نمی کنند، شگفت آور است. لینکدین ابزار قدرتمندی برای شبکه سازی است. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و خود و شرکتتان را در لینکدین بازاریابی نمی کنید، بهتر است آن را نادیده نگیرید.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها