گک امپو به نسل جدید دوج اتیتیود تبدیل شد!

جی‌ای‌سی امپو یا گک امپو، یکی از خودروهای چینی جذاب وارداتی بازار ایران در مرحله جدید واردات خودرو است. این سدان جذاب را شرکت راساموتور خاورمیانه در کنار مدل‌های GS3 و امکو به بازار ما عرضه کرده است. در سوی دیگر جهان، شرکت آمریکایی دوج تصمیم گرفته نسل جدید دوج اتیتیود را بر مبنای گک امپو به بازار بفرستد. در واقع نسخه جدید دوج اتیتود همان گک امپو با برند دوج است.

به‌زودی تولید نسل چهارم دوج اتیتیود (Attitude) برای عرضه به بازار کشورهای آمریکای لاتین آغاز خواهد شد. نسل‌های قبلی این خودرو بر مبنای نسخه سدان میتسوبیشی میراژ با نام اتراژ و هیوندای اکسنت شکل گرفته بودند. بااین‌حال دوج اکنون تصمیم گرفته از گک امپو برای توسعه نسل چهارم این خودرو استفاده کند. این خودرو به‌طور انحصاری در مکزیک فروخته می‌شود و مشتریان آمریکایی نمی‌توانند آن را بخرند؛ بنابراین خیال خودروساز آمریکایی از بابت تصویر برند خود و همکاری با چینی‌ها راحت است.

گک امپو به دومین همکاری GAC‌ و دوج تبدیل شد

دوج اتیتیود به دومین مدل این برند آمریکایی تبدیل شده که از برند GAC به این شرکت می‌آید. سال ۲۰۲۱، این شرکت کراس‌اوور دوج جورنی (Journey) را در مکزیک معرفی کرد که در واقع گک GS5 بود. تنها تفاوت اصلی مدل‌های گک و دوج، جلوپنجره خاص این شرکت است که به مدل‌های چینی اضافه می‌شود.

عرضه جی‌ای‌سی امپو به‌عنوان نسل چهارم دوج اتیتیود در مکزیک، به این خودرو کمک کرده است خود را یک کلاس بالاتر بکشد. نسل‌های پیشین این خودرو به‌عنوان رقبای رنو لوگان یا همان رنو ال ۹۰ خودمان شناخته می‌شدند. بااین‌حال عرضه گک امپو به‌عنوان نسل چهارم دوج اتیتیود باعث شده این خودرو در معرض رقابت با هیوندای الانترا قرار بگیرد.

دوج اتیتیود همانند گک امپو در بازار ما، با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۱۷۰ اسب‌بخاری و گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. این خودرو در قالب ۳ تیپ به بازار مکزیک عرضه خواهد شد که پایین‌ترین نسخه SXT و بالاترین نسخه GT نام دارد. قیمت این خودرو نیز بین ۳۹۹۹۰۰ تا ۴۸۸۹۰۰ پزو (یک‌میلیارد و ۲۶۰ الی یک‌میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان) متغیر است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها