کدام شرکت‌ها در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳ حضور قوی‌تری داشتند؟

نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ الی ۱۶ آبان‌ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اصفهان برگزار شد. بااینکه نمایشگاه خودرو اصفهان یکی از رویدادهای مهم صنعت خودرو کشور در سالیان اخیر به حساب می‌آید، تمامی خودروسازان حضور قدرتمندی در این رویداد نداشتند.

ایران‌خودرو، سایپا و مدیران خودرو غایبان بزرگ

نکته جالب درخصوص نمایشگاه خودرو اصفهان غیبت سایپا و حضور کم‌رنگ ایران‌خودرو بود. سایپا و زیرمجموعه‌های آن، پارس‌خودرو و زامیاد، در این رویداد حضور نداشتند. حال آنکه نمایشگاه اصفهان یکی از رویدادهای مهم صنعت خودرو است و در رده مشابهی با نمایشگاه‌های مشهد، تبریز و شیراز قرار می‌گیرد. بدون شک، حضور سایپا با محصولاتی همچون شاهین پلاس اتوماتیک یا تندر ۹۰ ایرانیزه می‌توانست توجهات بسیاری را جلب کند.

در سوی دیگر، ایران‌خودرو نیز حضور حداقلی در این رویداد داشت. فقط خودروهای زیرشاخه تجاری این شرکت، ایران‌خودرو دیزل در اصفهان، حضور داشتند. حال آنکه نمایش خودروهایی همچون دنا پلاس، تارا و ری‌را به‌راحتی می‌توانست توجه هزاران نفر را جلب کند. البته تا زمانی که ایران‌خودرو و سایپا بدون نیاز به معرفی محصول آن را به فروش برسانند، نیازی به حضور در رویدادهای خودرویی نخواهند داشت.

اتفاق عجیب دیگری نیز در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳ رخ داد؛ غیبت مدیران‌خودرو. مدیران‌خودرو یکی از خودروسازان خصوصی بزرگ کشور شناخته می‌شود که ۳ برند ام‌وی‌ام، فونیکس و اکستریم زیرمجموعه آن هستند. این شرکت اخیراً محصولات جدیدی همچون آریزو ۸، آریزو ۶ جی‌تی، اکستریم TXL و اکستریم LX را به سبد خود اضافه کرده است اما گویا مدیران ارشد ایران‌خودرو علاقه‌ای به حضور در رویداد اصفهان نداشته‌اند.

غرفه‌های قوی و بزرگ در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳

۳ شرکت خودروسازی خصوصی و بزرگ کشورمان، گروه کرمان‌موتور، گروه بهمن و گروه ماموت، در نبود رقبا حضور قدرتمندی در نمایشگاه خودرو اصفهان داشتند. غرفه هر ۳ شرکت در بزرگ‌ترین حالت ممکن طراحی شده بود و می‌توان گفت تمامی محصولات این خودروسازان را می‌توانستید در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳ ببینید.

غرفه کرمان‌موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۳

میزان استقبال از غرفه کرمان‌موتور بسیار زیاد بود؛ چراکه این غرفه در ورودی نمایشگاه واقع شده بود. همچنین مسئولان غرفه کرمان‌موتور با افزودن محصولات وارداتی خود از برند هیوندای، توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کردند.

موضوع جالب غرفه کرمان‌موتور استقبال گرم مشتریان از بک X3 پرو بود. این هاچ‌بک کراس کوچک رقیب پژو ۲۰۷ اتوماتیک محسوب می‌شود. استقبال قابل‌توجه بازدیدکنندگان از این خودرو نشان داد درصورت تولید و عرضه انبوه بک X3 پرو به بازار با شرایط فروش اقساطی، این خودرو می‌تواند پژو ۲۰۷ اتوماتیک را که به شیوه‌ای سخت‌گیرانه‌ به فروش می‌رسد، به چالش بکشد.

غرفه ماموت

در سوی دیگر، غرفه گروه ماموت به‌صورت دوتکه طراحی شده بود. بخشی از غرفه گروه ماموت، بخش دیار خودرو، در سالن اول قرار داشت اما محصولات وارداتی ماموت و بایک X55 که محصول وارداتی دیار خودرو است، در سالن دوم قرار گرفته بودند. چیدمان جداگانه ۲ غرفه باعث شده بود استقبال از غرفه ماموت به ۲ بخش تقسیم شود. همچنین دیار خودرو و گروه ماموت، برخلاف کرمان‌موتور، شرایط فروشی را به بازدیدکنندگان ارائه نمی‌کردند.

درمجموع می‌توان گفت تعداد بازدیدکنندگان غرفه ماموت کمتر از غرفه کرمان‌موتور بود اما همچنان بازدیدکنندگان بسیاری مشغول بررسی خودروهای جتا، فولکس واگن و بایک بودند.

غرفه گروه بهمن

غرفه گروه بهمن در سالن دوم نمایشگاه قرار داشت. این شرکت مانند کرمان‌موتور، تمامی خودروهایش را در کنار یکدیگر قرار داده بود. این مسئله باتوجه‌به حوزه فعالیت گسترده‌تر گروه بهمن، سبب شده بود غرفه این گروه بزرگ‌تر باشد. تمامی زیرشاخه‌های گروه بهمن، بهمن موتور، بهمن دیزل، سیباموتور، ایران دوچرخ و بی‌ام کارز در کنار یکدیگر قرار داشتند. همچنین شرایط فروش برخی خودروها در این غرفه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شد.

برگزارکنندگان غرفه گروه بهمن نیز درمورد چگونگی خرید محصولات تجاری، وارداتی یا مونتاژی راهنمایی‌های لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کردند. درمجموع می‌توان گفت غرفه بهمن موتور و کرمان‌موتور، از نظر تعداد بازدیدکنندگان، رقابت تنگاتنگی داشتند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها