کارگردان Clair Obscur: Expedition 33: پرسونا ۵ بهترین بازی در نمایش نبردها و طراحی رابط کاربری است

توسعه‌دهندگان Clair Obscur: Expedition 33 همیشه با افتخار از منابع الهام خود یاد کرده و در مصاحبه جدید به پرسونا ۵ پرداخته‌اند.

از Final Fantasy کلاسیک و Chrono Trigger گرفته تا Lost Odyssey و نقش‌آفرینی‌های ژاپنی شرکت Atlus، همگی در شکل‌گیری اولین بازی تیم Sandfall Interactive تأثیرگذار بوده‌اند. اما کارگردان Expedition 33 اخیراً از یکی از این الهامات به‌خصوص به شدت تعریف کرده است. گیوم بورش، در گفت‌وگو با وب‌سایت ژاپنی DenfaminicoGamer، درباره Persona 5 چنین گفت:

از نظر من، Persona 5 بهترین بازی جهان در زمینه نمایش صحنه‌های مبارزه و طراحی رابط کاربری است. بسیار تحت تأثیر تغییرات نمای دوربین هنگام اعمال دستورات بازیکن قرار گرفتم؛ این نحوه روایت مبارزه، حسی شبیه تماشای یک فیلم سینمایی دارد.

تأثیرپذیری Expedition 33 از این سبک نمایشی در گیم‌پلی کاملاً مشهود است و حتی می‌توان ردپای آن را تا Lost Odyssey نیز دنبال کرد. بورش همچنین اشاره کرد که دوست دارد در پروژه‌های بعدی، این رویکرد سینمایی را حتی فراتر ببرد. البته او تنها کسی نیست که چنین دیدگاهی دارد، چرا که Persona 5 از نگاه بسیاری، یکی از برجسته‌ترین نقش‌آفرینی‌های ژاپنی تاریخ به شمار می‌رود.

با این حال، Expedition 33 نیز ثابت کرده که چیزی فراتر از صرفاً یک ادای احترام است. این بازی تنها ظرف چند روز، بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته و این رقم بدون احتساب کاربران Game Pass روی Xbox و PC است. همچنین، اوج هم‌زمانی بازیکنان آن روی استیم از عناوین بزرگی چون Metaphor: ReFantazio فراتر رفت و حتی هفته‌ها پس از عرضه نیز روند رشد آن ادامه دارد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها