مایکل انسل، طراح سابق یوبیسافت، اذعان داشت که نحوه مدیریت بازی Wild را یک رسوایی واقعی میداند.
پروژه Wild، یک بازی سبک بقا بود که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و قرار بود به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر شود. سونی ناشر این پروژه بود و توسعه آن بر عهده استودیوی مستقل Wild Sheep قرار داشت که توسط خود انسل تاسیس شده بود.
با این حال، پس از خروج انسل از صنعت بازیسازی در سال ۲۰۲۰، آینده این بازی در هالهای از ابهام قرار گرفت و در سال ۲۰۲۱ یک خبرنگار ادعا کرد که ساخت این بازی لغو شده است.
انسل در مصاحبه جدید خود درباره اتفاقاتی که برای Wild رخ داد توضیح داده و یوبیسافت را برای نحوه تصاحب و نابودی کامل این پروژه مقصر دانسته است. او توضیح داد:
سرنوشت Wild با بدشانسی گره خورد. در سال ۲۰۱۸، نسخهای قابل بازی و بسیار خوب از آن داشتیم، اما ارتقای بازی برای پلی استیشن ۵ زمان زیادی برد و باعث کندی پروسه تولید شد. در این میان، در سونی تغییرات مدیریتی بزرگی رخ داد و ساخت بازی متوقف شد.
یوبیسافت پیشنهاد تصاحب پروژه را داد و کمی بعد سونی تصمیم گرفت پروژه را پس بگیرد و حتی پیشنهاد داد بودجه ما را دو برابر کند. متاسفانه قراردادمان با یوبیسافت خیلی پیشرفت کرده بود و مجبور شدیم پیشنهاد سونی را رد کنیم. چه حیف!
انسل معتقد است مشکلات واقعی بازی از زمانی شروع شد که آن را به یوبیسافت پاریس سپردند و مدیریت آن به تامی فرانسوا، که بعداً به دلیل اتهامات سو رفتاری شرکت را ترک کرد، واگذار شد. انسل ادامه داد:
در این دوره بود که من دچار فرسودگی شغلی شدم و متاسفانه بازی به دستان تیم سردبیری یوبیسافت در پاریس افتاد که خودشان در آشفتگی به سر میبردند. دیگر حضور نداشتم تا از بازی دفاع کنم و آنها بازی را تحت فشار تغییرات متعددی قرار دادند بدون اینکه حتی آن را تجربه کنند. این یک رسوایی واقعی بود. بعد از دو سال سردرگمی، بازی به این بهانه که دیگر مطابق ایده اولیه نیست، رها شد.
باید در نظر داشت که در آن زمان، تیم سردبیری یوبیسافت در بحران ناشی از مسائل داخلی مربوط به تامی فرانسوا بود که اتفاقاً مدیریت پروژه Wild را نیز بر عهده داشت.
انسل در ادامه مصاحبه فاش کرد که دلیل ترک صنعت بازیسازی، مشکلاتی بود که در توسعه Beyond Good & Evil 2 و Wild تجربه کرد و منجر به فرسودگی شغلی او شد. او گفت:
با نگاه به گذشته، میتوانم بگویم که یک فرسودگی واقعی در اواخر ۲۰۱۹ برای من رخ داد. در آن زمان، دو پروژه اصلی من به دلایل مختلف از مسیر خارج شده بودند. باید مدتها پیش استراحت میکردم، اما به جای آن سختتر کار کردم. در ابتدای ۲۰۲۰ تصمیم گرفتم همه چیز را متوقف کنم، به ویژه که زندگی خانوادگی من به شدت تحت تاثیر این فرسودگی قرار گرفته بود. من انرژی خود را بد مدیریت کردم و دیگر توان ادامه دادن در صنعت بازی را نداشتم.
او همچنین اعلام کرد که مایل است نسخههای قابل بازی Wild و Beyond Good & Evil 2 از سال ۲۰۱۸، که آنها را بسیار امیدوارکننده توصیف میکند، به اشتراک بگذارد.