کارمند سابق راکستار: فرصت برای رقابت با GTA وجود دارد، چون همه تسلیم شده‌اند

یک توسعه‌دهنده سابق شرکت راکستار می‌گوید در مقطع کنونی فرصت مناسبی برای رقابت با مجموعه GTA وجود دارد. ترس فراگیر از این مجموعه باعث شده مسیر برای هر استودیوی جسوری هموارتر شود.

به چالش کشیدن مجموعه GTA تاکنون تقریباً هیچ‌گاه برای استودیوهای بازی‌سازی نتیجه مثبتی نداشته و همین موضوع باعث شده است که تقریباً تمام توسعه‌دهندگان به‌طور کامل از این ژانر کناره‌گیری کنند. مجموعه‌هایی که زمانی رقیبان جدی محسوب می‌شدند، مانند Watch Dogs و Saints Row، در حالی که شاهکار بزرگ راکستار همچنان به رشد خود ادامه می‌داد، تقریباً به‌طور کامل به حاشیه رانده شده و فروکش کردند.

با این حال، یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیوی راکستار بر این باور است که همین تردید و عقب‌نشینی در رقابت با GTA، درهای تازه‌ای را به روی هر فرد یا استودیوی ریسک‌پذیر باز کرده تا بتواند شانس خود را به‌طور جدی امتحان کند. به اعتقاد او، یک پروژه AAA که به‌درستی اجرا شود و در همان حوزه فعالیت کند، می‌تواند موفقیت باشد.

در گفت‌وگویی با وب‌سایت GamesHub، اوبی ورمیج، مدیر فنی سابق استودیوی راکستار، ادعا کرده که یک بازی شهری که در فاصله زمانی حدود ۸ ساله میان عرضه GTA 6 و بازی بعدی راکستار، که شایعه شده Red Dead Redemption 3 است، منتشر شود، می‌تواند رقابت موفقی با این مجموعه داشته باشد. او گفت:

من واقعاً فکر می‌کنم فرصتی وجود دارد، چون عملاً فقط GTA باقی مانده و بقیه همه کنار کشیده‌اند.

با این حال، چنین عنوانی برای موفقیت باید با یک فضای منحصربه‌فرد متمایز شود. برای مثال، انتخاب یک محیط آینده‌نگرانه می‌تواند عامل تمایز مهمی باشد. همچنین محل وقوع بازی نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان استقبال خواهد داشت، چرا که طرفداران مدت‌هاست خواهان تجربه‌ای مشابه GTA در ژاپن یا اروپا هستند.

کارمند سابق راکستار: فرصت برای رقابت با GTA وجود دارد، چون همه تسلیم شده‌اند - گیمفا

ورمیج در ادامه گفت:

اگر یک بازی شهری دقیقاً در میانه فاصله میان GTA 6 و بازی بعدی راکستار عرضه شود، می‌توان آن را در آینده یا مثلاً در شهری مانند مسکو یا هر مکان متفاوت دیگری روایت کرد.

از آنجا که مجموعه GTA در اصل نوعی هجو و پارودی از ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، شرکت راکستار ترجیح می‌دهد صرفاً به شهرهای محبوب و شناخته‌شده خود پایبند بماند. این در حالی است که در گذشته حتی نزدیک بود یک نسخه از بازی در توکیو جریان داشته باشد. همین محدودیت، در عمل به یک نقطه ضعف تبدیل شده که هر رقیب بالقوه‌ای در آینده می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

Ch7

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها