خودروساز آلمانی مستقر در ایالت باواریا، تصمیم دارد سال ۲۰۲۸ بی ام و M4 تمام الکتریکی را روانه بازار کند. این خودرو در قالب گروهی از اتومبیلهای اسپرت بیامو به بازار عرضه میشود. وجه مشترک تمامی این خودروها، پیشرانه الکتریکی و پسوند M است.
نخستین مدل اسپرت و تمام الکتریکی سری M بیامو سال ۲۰۲۷ با نام ZA0 iM3 به بازار عرضه خواهد شد. سال ۲۰۲۸، این شرکت برنامه دارد بی ام و M4 الکتریکی را با کد ZA2 رونمایی کند. مدلهای الکتریکی iM3 و iM4 بیامو براساس پلتفرم نیو کلاس (Neue Klasse) بیامو توسعه خواهند یافت و بی ام و M3 با کد اتاق G84، همچنان مجهز به پیشرانه درونسوز خواهد بود.
هنوز تصاویری از تست بی ام و M4 در جادهها منتشر نشده است، بااینحال خبرنگاران خودرویی در اروپا عقیده دارند که ظاهر این خودرو براساس فرمی مشابه با بیامو i4 شکل خواهد گرفت. البته نشانههای تمایز مدلهای اسپرت بیامو با برچسب M نیز در این خودرو لحاظ خواهد شد. خودروساز آلمانی ادعا میکند طراحی بی ام و M4 الکتریکی، انقلابی است و مدلی کاملاً متفاوت با نسل فعلی آن عرضه خواهد شد. طراحی مدلهای جدید بیامو طی سالهای اخیر با واکنش منفی کاربران و خبرنگاران مواجه شده اما بیامو همچنان اعتقاد دارد مسیر طراحی جدید این شرکت منعکسکننده جاهطلبی آنهاست و توجه مشتریان جدید را به محصولات بیامو جلب میکند.
راندمان احتمالی بی ام و M4 الکتریکی چقدر است؟
ارقام مربوط به عملکرد بی ام و M4 الکتریکی همچنان در حد شایعه است. اطلاعات درز کرده از بیامو میگوید این خودرو به پیشرانهای با ۷۰۰ اسببخار قدرت مجهز خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که بیامو نسخههای مختلف از iM3 و iM4 با قدرتهای گوناگون به بازار عرضه کند.
بی ام و M4 الکتریکی از سیستم تمام چرخ محرک استفاده میکند. همچنین بیامو سیستمی جدید به نام «قلب شادی BMW» را روی این خودرو نصب خواهد کرد که هدف آن بهبود دینامیک رانندگی از طریق یکپارچهسازی حسگرهاست. این شرکت پس از عرضه نسخههای هاچبک و سدان الکتریکی، کراساوور iX3M را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.