چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازی‌ها تاثیرگذار و تحول‌بخش نیست؟

Red Dead Redemption 2 با دنیایی پویا، جلوه‌های بصری چشم‌نواز و داستان گیرا، یکی از پرچمداران نه تنها نسل هشتم، بلکه کل تاریخ گیمینگ است. اگر گیم‌پلی آن کمی غیرخطی‌تر بود، این بازی می‌توانست بی‌نقص تلقی شود، اما بازهم جای انتقاد زیادی وجود ندارد.

RDR 2 در سال ۲۰۱۸ با انتشار خود، صنعت بازی‌سازی را شگفت‌زده کرد. باید بگوییم این عنوان به قدری منحصربه‌فرد و بزرگ است که تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند از آن الهام موثری بگیرند.

چگونه راکستار دنیا را شوکه کرد

red dead redemption 2

در سال ۲۰۱۳، راکستار بازی GTA 5 را منتشر کرد که به سرعت توانست یک موفقیت بزرگ برای این شرکت رقم بزند؛ تا جایی که هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال، هر سه ماه حدود ۵ میلیون فروش به ثبت می‌رساند. اما این شرکت دوباره در سال ۲۰۱۸ با انتشار Redemption 2 همه را شوکه کرد. پس از عرضه RDR 2، مشخص شد که هیچ کسی نمی‌تواند با وسواس و دقت راکستار رقابت کند.

RDR 2 در مقایسه با GTA V بسیار بزرگ‌تر است و شخصیت‌های بازی در RDR 2 جذاب‌تر هستند و بازیکن به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. داستان نیز به موضوعات و خطوط روایی‌ای پرداخته که شما را تا آخرین دقیقه مجذوب خود می‌کند و تجربه‌ای تکرار نشدنی را ارائه می‌دهد.

برگ برنده RDR 2

دنیای RDR 2 یکی از قوی‌ترین کارت‌های برنده این بازی است. زمانی که بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Elden Ring مفهوم جهان‌باز را از نو تعریف کردند، اثر راکستار همچنان در یک لیگ جداگانه قرار دارد. این استودیو بدون اینکه به داستان و روایت آن صدمه بزند، تجربه‌ای را به گیمرها هدیه داد که عطش پلیر را برای کاوش در دنیای خود بیشتر و بیشتر می‌کرد. و تمامی عناصر دنیای RDR 2 پس از گذشت ۶ سال همچنان بی‌نظیر هستند.

red dead redemption 2

هر زمان که در حال اسب‌سواری هستید، ناخودآگاه محو زیبایی طبیعت و گرافیک هنری بازی می‌شوید و جزئیات کوچکی که در مسیر شما را شگفت‌زده می‌کنند کم نیستند. علاوه بر این، حس زنده بودن NPCها و این که جهان بازی بدون شما نیز به کار خود ادامه می‌دهد، فرمولی است که هر تیمی نمی‌تواند از پس اجرای آن بربیاید.

تلاش برای الهام از Red Dead Redemption 2

بعضی از بازی‌ها شباهت‌هایی به RDR 2 دارند، اما این امر به معنای الهام‌گیری مستقیم نیست. قاعدتاً یک بازی جهان باز ممکن است شباهت‌هایی با دیگر بازی‌های هم‌سبک خود داشته باشد، اما این لزوماً به معنای تاثیرپذیری از دیگری نیست. می‌‌توان گفت خود RDR 2 مستقیماً از زندگی واقعی الهام گرفته شده. تلاش‌های راکستار برای شبیه‌سازی عناصر واقعی در RDR 2 گاهی به تجربه بازیکن آسیب می‌زدند، اما جاهایی که به درستی اعمال شده‌اند، گیم‌پلی تجربه‌ای جادویی را برایمان رقم می‌زند.

red dead redemption 2

پیدا کردن این تعادل به خودی خود دشوار است و نشان می‌دهد چرا بیشتر توسعه‌دهندگان به‌طور کلی از انتخاب رویکرد مشابه راکستار اجتناب می‌کنند. دلیل آن که RDR 2 به عنوان هفتمین بازی پرفروش تاریخ قرار دارد، همین است. اگر قرار باشد که استودیویی بتواند چنین سطحی از کیفیت و جزئیات را در بازی خود پیاده‌سازی کند یا آن را ارتقا دهد، خود راکستار است. این روزها همه نگاه‌ها به سمت GTA 6 است و شرکت مادر راکستار، Take-Two، با تعریف و تمجید انتظار طرفداران را بیش از پیش کرده.

هرچند که همه ما آرزو داریم توسعه‌دهندگان بیشتری از آخرین اثر راکستار به عنوان الگو برای عناوین بعدی خود استفاده کنند، اما متاسفانه نمی‌توان اطمینان زیادی به توانایی اکثر تیم‌ها برای ارائه چنین کیفیتی داشت. و حتی استودیوهای مستعدی مانند FromSoftware، منابع، زمان و نیروی لازم را ندارند. در هر حال باید همه چیز را به دست زمان بسپاریم تا ببینیم تیمی جز راکستار می‌تواند جادوی رستگاری را تکرار کند یا خیر.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها