پورشه ۹۱۱ GT3 عنوان سریع‌ترین خودرو اسپرت دنده‌ای نوربرگرینگ را دریافت کرد

پورشه با ثبت رکوردی جدید در پیست نوربرگ‌رینگ، ثابت کرده گیربکس‌های دستی هنوز مؤثرند. جدیدترین مدل پورشه ۹۱۱ GT3 که با گیربکس دستی رونمایی شده است، موفق شد رکورد سریع‌ترین خودرو اسپرت دنده‌ای را در پیست نوربرگ‌رینگ به خود اختصاص دهد. این خودرو را «یورگ برگمایستر»، راننده مسابقه‌ای آلمانی باتجربه، هدایت می‌کند. پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۳ با هدایت برگمایستر توانست دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۲۹۴ هزارم ثانیه به پایان برساند.

پورشه بیش از هر خودروساز دیگری در پیست نوربرگ‌رینگ رکورد ثبت کرده است. جدیدترین رکورد این شرکت نیز متعلق به پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۳ است که موفق شده عنوان سریع‌ترین خودرو اسپرت با گیربکس دنده‌ای را در اختیار بگیرد. رکورد قبلی این رده متعلق به دوج وایپر ACR آمریکایی بود که سال ۲۰۱۷ ثبت شد. البته این رکورد دیگر رسمیت ندارد؛ زیرا قوانین دورهای نوربرگ‌رینگ از سال ۲۰۱۹ تغییر کرده‌اند ولی رکورد دوج وایپر ACR سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود.

نگاهی به پورشه ۹۱۱ GT3

پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۲.۲ را در این رکوردشکنی برگمایستر ۴۹ ساله هدایت می‌کرد. فرایند ثبت رکورد ۸ آوریل امسال و در شرایط آب‌و‌هوایی عالی انجام شد. هوا در پیست تا ۱۲ درجه گرم شد و دمای آسفالت نیز به ۲۷ درجه رسید. پورشه ۹۱۱ GT3 در این رکوردشکنی به برخی قطعات فیبرکربنی و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مجهز شده بود. مشتریان می‌توانند این پکیج را همراه پورشه ۹۱۱ GT3 سفارش دهند.

زمانی که پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۳ ثبت کرده،‌نه‌فقط از دوج وایپر ACR بهتر بود، بلکه حتی رکورد نسل قبلی GT3 را شکست و از فورد موستانگ GTD نیز پیشی گرفت. البته فورد قول داده در ثبت رکورد بعدی، عملکرد خود را بهبود دهد و پورشه را به چالش بکشد.

نسل فعلی پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۳ با کد اتاق ۹۹۲.۲ اکتبر سال گذشته میلادی رونمایی شد. این خودرو از موتور باکسر چهارلیتری شش‌سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که به‌خاطر استانداردهای محیط‌زیستی به‌سختی تنفس می‌کند. حداکثر خروجی این موتور اکنون ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر است. با‌وجود کاهش قدرت و گشتاور نسبت به قبل، شتاب صفرتاصد این خودرو نسبت به گذشته تغییر نکرده است. این خودرو همچنان در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 در آلمان از ۲۰۹ هزار یورو (۱۹ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان) آغاز می‌شود. مشتریان می‌توانند این خودرو را با گیربکس شش‌سرعته دستی یا هفت‌سرعته دوکلاچه PDK انتخاب کنند. سیستم انتقال قدرت این خودرو در هر دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک، دیفرانسیل عقب است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها