نیسان ایکس تریل فیس‌لیفت بدون مشتری باقی ماند؛ وقتی مشتریان پیشرانه هیبرید می‌خواهند

نیسان ایکس تریل که در بازار آمریکا با نام نیسان روگ شناخته می‌شود، یکی از کراس‌اوورهای مطرح و پرفروش دنیاست. در دور جدید واردات، شرکت نامی‌خودرو نیسان ایکس تریل را به بازار ایران خواهد آورد. هم‌زمان عرضه نیسان روگ با پیشرانه‌های معمول در بازار آمریکا فروش این خودرو را کاهش داده است.

نیسان تصور می‌کرد عرضه ایکس‌تریل با چهره جدید و امکانات بیشتر در بازار ایالات‌ متحده فروش این خودرو را افزایش می‌دهد. با‌این‌حال این اتفاق نیفتاد و این اقدام اشتباه هیبریدی نیسان تعبیر شد.

درحالی‌که فروش نیسان روگ فیس‌لیفت باوجود به‌روزرسانی‌ها و امکانات بیشتر روبه‌کاهش است، ۲ رقیب دیگر این خودرو، هوندا CR-V و تویوتا RAV4، به لطف پیشرانه هیبریدی و جدیدشان، فروش مناسبی داشتند. ممکن است اکنون مدیران برند ژاپنی متوجه اشتباهشان در عرضه‌نکردن خودروی هیبریدی شده باشند.

افت فروش نیسان ایکس تریل در سایه رشد فروش رقبا

نسخه فیس‌لیفت و به‌روزشده نیسان ایکس تریل سال گذشته رونمایی شد. در همان زمان، بسیاری از کارشناسان به جای خالی پیشرانه هیبریدی مناسب در این خودرو اشاره کردند. اکنون نتیجه این پیش‌بینی‌ها مشخص شده است. امسال هم تویوتا هم هوندا در مقایسه با نیسان عالی عمل کرده‌اند. فروش تویوتا راو ۴ در شش‌ماهه نخست ۲۰۲۴، ۳۳ درصد افزایش یافته است. فروش هوندا CR-V نیز افزایش یافت اما فروش نیسان روگ ۴.۵ درصد افت کرد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که نسخه‌های هیبریدی تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V در قالب خودروهای مخصوص جانبازان وارد بازار کشورمان خواهند شد.

باوجود آنکه مدیران نیسان متوجه شده‌اند که عرضه‌نکردن ایکس‌تریل با پیشرانه هیبرید به فروش این خودرو آسیب زده، هنوز حاضر به عرضه چنین پیشرانه‌ای برای نیسان روگ نیستند. به گفته کارشناسان اقتصادی، نیسان موج فروش خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۴ را از دست داده و باید با عواقب تصمیماتش روبه‌رو شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها