مشخصات ال ۹۰ ایرانیزه منتشر شد، کادیلا به پی ۹۰ تغییر نام داد

پارس خودرو، شرکت زیرمجموعه سایپا، کاتالوگ رسمی نسخه ایرانیزه تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ معروف را منتشر کرد. نخستین نکته‌ای که در کاتالوگ ال ۹۰ ایرانیزه جلب توجه می‌کند، تغییر نام این خودرو از کادیلا به پی ۹۰ است. این تغییر نشان از آن دارد که مدیران سایپا و پارس خودرو نام غیررسمی این خودرو در بازار یعنی ال ۹۰ را پذیرفته‌اند و آن را به پی ۹۰ تغییر داده‌اند. حرف P در محصول P90 به نام شرکت پارس خودرو اشاره دارد.

ال ۹۰ ایرانی با موتور پژوسیتروئن

همان‌طور که انتظار داشتیم، پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 سایپا زیر کاپوت ال ۹۰ ایرانیزه یا همان پی ۹۰ قرار دارد. این پیشرانه همتای موتور ایران‌خودرو موسوم به TU5 پلاس است که طرح‌های آن براساس همکاری بین سایپا و سیتروئن در دسترس طرف ایرانی قرار گرفته‌اند. حداکثر راندمان پیشرانه ME16 برابر با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است. نسخه اولیه پی ۹۰ پارس خودرو به گیربکس پنج سرعته دستی مجهز خواهد بود اما امکان عرضه آن با گیربکس اتوماتیک در آینده وجود دارد.

سیستم تعلیق پی ۹۰ ایرانیزه همانند دیگر خودروهای این سطح ساده است. محور جلو این خودرو از سیستم مرسوم مک‌فرسون و محور عقب آن از سیستم میله پیچشی استفاده می‌کند. پارس خودرو ترمزهای عقب پی ۹۰ را تغییر نداده است، بنابراین همچنان شاهد نصب ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب برای این خودرو هستیم. باک سوخت پی ۹۰ نیز ۴۷ لیتر ظرفیت دارد.

پی ۹۰ در بخش امکانات و تجهیزات، می‌تواند با سایر سدان‌های تولید داخل رقابت کند. دو کیسه هوا، سیستم‌ کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آنتن کوسه‌ای، مه‌شکن جلو و عقب، اتولایت و دی‌لایت، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سنسور باران و تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ ازجمله تجهیزات ال ۹۰ ایرانیزه هستند. پارس خودرو هنوز زمان دقیقی را برای عرضه P90‌ به بازار مشخص نکرده است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها