مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود [مهر ۱۴۰۳]

سامانه یکپارچه با انتشار اعلامیه‌ای از آغاز مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی خبر داده است. در اطلاعیه جدید اعلام شده است که این ثبت‌نام از روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید: مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد [تیر ۱۴۰۳]

اجرای مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی با یک خودرو!

همانند مراحل قبلی ثبت نام خودروهای وارداتی، متقاضیان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب خود به‌صورت وکالتی بلوکه کنند. لیست بانک‌های واجد شرایط اعلامی در این سامانه از پیش اعلام شده است. نکته جالب آن‌که تا این لحظه تنها عرضه چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شده است. درصورتی‌که سایر خودروها به این لیست اضافه شوند، اطلاع‌رسانی از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد گرفت.

این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که در مرحله پیشین ثبت‌نام خودروهای وارداتی، تعداد قابل‌توجهی از خودروهای مختلف قابل انتخاب توسط مشتریان بودند. تعداد خودروهای عرضه‌شده در مرحله قبلی عرضه خودروهای وارداتی، حدود ۳۷ دستگاه بود که توسط شرکت‌های گوناگون عرضه می‌شد.

برخی شرکت‌های واردکننده طی ماه‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند تا خودروهایشان را خارج از سامانه یکپارچه عرضه کنند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به گروه بهمن و زیرشاخه وارداتی آن یعنی بی‌ام‌کارز اشاره کرد. این شرکت در مهرماه ۱۴۰۳، خودروهای وارداتی خود همچون بستیون T77، هاوال H6 و سانگ یانگ کوراندو را خارج از سامانه یکپارچه به معرض فروش گذاشت. این تصمیم بی‌ارتباط با شرایط فعلی بازار نیست. قیمت خودروهای وارداتی طی ماه‌های گذشته افت قابل‌توجهی را تجربه کرده است و مشتریان تمایلی به خرید خودرو نشان نمی‌دهند. البته مشخص نیست وضعیت راکد بازار چه تأثیری بر میزان استقبال از سامانه یکپارچه خواهد گذاشت.

نسخه فول‌آپشن چانگان CS35 پلاس یعنی تیپ ۳ و با مدل ۲۰۲۴، به قیمت یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته قیمت این خودرو در بازار بیشتر است و برای خرید این خودرو از بازار آزاد باید مبلغی حدود ۱.۵ میلیارد تومان را صرف کنید.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها