تویوتا کرولا پرتعدادترین خودرو وارداتی در مرحله جدید واردات خودرو به کشورمان است. اکثر نسخههای این سدان اقتصادی را معینخودرو به ایران آورده است اما شرکتهای دیگری مثل برساوش نیز در واردات این خودرو فعال هستند. افزایش تعداد خودروهای وارداتی در کشور از یک سو و رکود سنگین بازار از سوی دیگر، باعث شده قیمت تویوتا لوین و کرولا ۱۲۰۰ طی مدت اخیر به پایینترین حد خود برسد.
تویوتا کرولا ۱۲۰۰ یکی از تیپهای این خودرو است که در جریان مرحله جدید واردات خودرو، در تعداد انبوه به کشورمان رسیده است. این خودرو به موتور ۱.۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که ۱۱۶ اسببخار قدرت و ۱۸۵ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. در این خودرو، گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را برعهده دارد.
قیمت تویوتا کرولا ۱۲۰۰ با مدل ۲۰۲۴، معادل ۲.۴ میلیارد تومان اعلام شده است. نسخه مشابه این خودرو، تویوتا لوین ۲۰۲۴، نیز با همین پیشرانه و ظاهری متفاوت، به قیمت ۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان فروخته میشود. قیمت تویوتا لوین هیبریدی نیز حدود ۳.۱ میلیارد تومان اعلام شده است.
جدول قیمت تویوتا لوین و کرولا ۱۲۰۰ بنزینی در بازار، مهر ۱۴۰۳:
نوع | مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۳ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰ |
اگر هماکنون برای خرید تویوتا لوین یا کرولا به بازار آزاد مراجعه کنید، میبینید مدلهای مختلف این خودرو با قیمت تقریبی ۲.۵ میلیارد تومان برای فروش آگهی شدهاند. البته بسیاری از مدلهای موجود در بازار با مدل ۲۰۲۳ عرضه شدهاند اما تمامی آنها صفرکیلومتر هستند. اختلاف قیمت آگهیها درمورد مدلهای ۲۰۲۴ نیز قابلتوجه است. برخی فروشندگان این سدان ژاپنی را با قیمت ۲.۶ میلیارد تومان برای فروش آگهی کردهاند. در همین حال گروه دیگری از فروشندگان ۲.۸ میلیارد تومان را برای فروش این خودرو مطالبه میکنند.
بدیهی است که با ادامه بیتوجهی مشتریان به شرایط بازار، فروشندگان راهی جز کاهش قیمتها به پایینترین سطح ممکن، قیمت نمایندگی، ندارند. البته در سالیان نه چندان دور، اوایل دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، قیمت برخی خودروها در بازار آزاد حتی از نرخ کارخانه نیز کمتر بود؛ بنابراین ممکن است رکود سنگین بازار فروشندگان را وادار کند برای فروش هرچه سریعتر اتومبیل خود، به راهکارهای جذب مشتری همچون فروش اقساطی روی بیاورند.