طراح ارشد لامبورگینی به شیائومی پیوست

به گزارش رسانه‌های چینی ازجمله سانیان تک، «فابیان اشمولر» که پیش از این طراح ارشد لامبورگینی بود،‌ اکنون به شیائومی پیوسته است. قرار است اشمولز در جایگاه رئیس طراحی نمای بیرونی خودروهای شیائومی برای بازار اروپا قرار بگیرد.

فابیان اشمولز یکی از طراحان اصلی مدل لامبورگینی تمراریو بوده است. او پیش از این نیز در پورشه فعال بود و مدل‌های پورشه ۷۱۸ باکستر و پورشه تایکان حاصل کار او هستند. این خبر درحالی منتشر می‌شود که نخستین خودروهای شیائومی یعنی سدان SU7 و کراس‌اوور YU7، توجه بخش بزرگی از بازار را به خود جلب کرده‌اند. البته طراحی این خودروها مورد پذیرش همگان نیست و بحث‌هایی پیرامون برتری‌ها یا کاستی‌ طراحی این خودروها در محافل مختلف راه افتاده است.

کاربران چینی درحال‌حاضر شیائومی SU7 را با پورشه تایکان و شیائومی YU7 را با فراری پورسانگوئه مقایسه می‌کنند. این خودروها در چین با لقب‌های می-چه (ترکیب شیائومی و پورشه) و فه-رامی (ترکیب فراری و شیائومی) مشهور شده‌اند.

استخدام طراح ارشد لامبورگینی، گامی برای توسعه بازار در اروپا

«لی تیان‌یوان»، مدیر کل طراحی صنعتی در شیائومی و نایب رئیس بخش طراحی این شرکت، پیش از این در مورد رویکرد طراحی خودروهای شیائومی توضیحاتی به رسانه‌ها داده بود. به گفته او، طراحان شیائومی ارزش احساسی را در اولویت قرار می‌دهند. لی‌ تیان‌یوان می‌گوید هدف این بخش خلق طرح‌هایی علمی و مطابق با قوانین طبیعی و شهودی جهان است.

به گفته تیان‌یوان، خودروهای امروزی باید طراحی منحصر‌به‌فردی داشته باشند، چرا که خاص بودن در دوران خودروهای مبتنی‌بر انرژی‌های جدید دشوار است. تیان‌یوان می‌گوید طراحی خوب نه تنها باید نیازهای عملی کاربر را برآورده کند، بلکه باید طنین و لذت عاطفی را در او ایجاد کند. به گفته او، هدف از خلق خودروهای شیائومی، انتقال ارزش‌ها و شخصیت برند به مشتریان است.

با استخدام طراح ارشد لامبورگینی توسط شیائومی، این برند برای گسترش فعالیت خود در بازارهای بین‌المللی آماده می‌شود. با توجه به جایگاه شغلی که به فابیان اشمولر پیشنهاد داده شده است، می‌توان فهمید که بازار اروپا مرکز جدید فعالیت بخش خودرویی شیائومی خواهد بود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها