شانس برنده شدن در قرعه‌ کشی ایران خودرو چقدر است؟

یکشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳، قرعه‌ کشی ایران خودرو انجام شد و برندگان این دور ثبت‌نام مشخص شدند. البته نام برندگان هنوز اعلام نشده است و طبق اعلام شرکت خودروساز، هفته آینده اسامی برندگان اعلام می‌شود.

همچنین بخوانید: با جدیدترین شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو آشنا شوید [مرداد ۱۴۰۳]

قرعه کشی ایران خودرو شامل ۳ گروه از مشتریان می‌شود. این ۳ گروه شامل مشتریان عادی، مشتریان طرح نوسازی خودروهای فرسوده و مشتریان طرح جوانی جمعیت هستند. براساس اعلام ایران‌خودرو، تعداد متقاضیان از سه‌میلیون نفر گذشته است. این شرکت در قرعه‌کشی خود اعلام کرد ایران‌خودرو سه‌میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۶۴ نفر در شرایط جدید ثبت‌نام ایران‌خودرو شرکت کرده‌اند. سه‌میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر نیز متقاضی سفارش‌گذاری خرید خودرو بوده‌اند. از این تعداد، دومیلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر متقاضی خرید خودرو از طریق فروش فوق‌العاده بوده‌اند. ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفر از متقاضیان نیز روش پیش‌فروش را برای خرید انتخاب کرده‌اند.

شانس برنده شدن هرکدام از افراد در قرعه‌ کشی ایران خودرو به شرح زیر است:

مادران: عرضه فوق‌العاده ۱.۹۵ درصد، پیش‌فروش ۱۵.۳ درصد

نوسازی خودروهای فرسوده: عرضه فوق‌العاده ۳.۳ درصد، پیش‌فروش ۲۵.۸۸ درصد

عادی: عرضه فوق‌العاده ۰.۷۵ درصد، پیش‌فروش ۵.۹۱ درصد

میان کل متقاضیان ثبت‌نام‌کننده، یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ ثبت تقاضا ویژه متقاضیان عادی، یک‌میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ ثبت تقاضا برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ تقاضا برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ۶۹ هزار و ۸۵۵ تقاضا برای خودروهای برقی ثبت شده است؛ ازاین‌رو می‌توان گفت ۵۴.۴ از متقاضیان حضور در ثبت‌نام این خودرو را مشتریان عادی تشکیل می‌دادند. ۳۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان مادران دارای ۲ فرزند و طرح جوانی جمعیت بوده‌اند. ۸.۳ درصد متقاضیان را مالکین خودروهای فرسوده تشکیل می‌دهند. ۲.۳ درصد مشتریان نیز متقاضی خرید خودروهای برقی هستند. براساس آنچه در جزئیات شانس قرعه‌کشی می‌بینیم، تقریباً متقاضیان عادی شانسی برای برنده شدن در طرح فوق‌العاده خرید خودرو ندارند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها