رولزرویس گوست با تیونینگ برابوس، نتیجه همکاری مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و

مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و از سال‌ها پیش تاکنون، به عنوان رقبای سرسخت خود در صنعت خودروسازی شناخته می‌شوند. با این حال رقابت آن‌ها به معنای تخاصم نیست. مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و یک همکاری را از طریق زیرمجموعه‌های خود به انجام رسانده‌اند. حاصل این همکاری برابوس ۷۰۰ نام دارد که در واقع نتیجه تیونینگ سنگین زیرمجموعه مرسدس‌بنز روی رولزرویس گوست است. همان‌طور که می‌دانید، رولزرویس از سال‌ها پیش به عنوان زیرمجموعه بی‌ام‌و شناخته می‌شود.

رولزرویس گوست به برابوس ۷۰۰ تبدیل می‌شود

شرکت برابوس از زیرمجموعه‌های مرسدس‌بنز به شمار می‌رود. این شرکت نسخه‌های لوکس و قوی‌تر از محصولات مرسدس‌بنز را به تولید می‌رساند که از جمله مشهورترین آن‌ها، برابوس ۸۰۰ است. این خودرو در واقع مرسدس بنز G کلاس است که توسط برابوس تقویت شده است. حال اگر به برابوس ۷۰۰ نگاه کنیم، با خودرویی متفاوت روبرو خواهیم شد. این خودرو یک رولزرویس گوست تقویت شده است!

در نمای بیرونی برابوس ۷۰۰، شاهد اضافه ش دن قطعات فیبرکربن به درب صندوق و درب کاپوت خودرو هستیم. لوگوهای خودرو نیز به B معروف برابوس تغییر کرده‌اند. حتی رنگ‌های بدنه خودرو نیز متفاوت از نسخه استاندارد گوست هستند. رینگ‌های ۲۲ اینچی خودرو به صورت اختصاص توسط برابوس تهیه شده‌اند و نام آن‌ها ” Monoblock M Platinum Edition” است.

مجموعه‌ای از تودوزی‌های چرمی خوب برای مدل برابوس ۷۰۰ موجود هستند که شامل روکش وانیلی موندیال با حاشیه‌های مشکی می‌شوند. لوگوی خودرو نیز در همه جای ممکن نصب شده است. برخی از بخش‌های کابین جنس فیبرکربن دارند و پدال‌های خودرو نیز آلومینیومی هستند. رکاب‌های دارای نورپردازی و تشک‌های مخصوص برای کف خودرو، سطح تجمل رولزرویس گوست را در نسخه برابوس ارتقا داده‌اند.

ارتقای فنی با کمک AMG

در بخش پیشرانه،‌ دیگر زیرشاخه بنز یعنی AMG‌ به کمک برابوس آمده است. برابوس ۷۰۰ به ماژول PowerXtra RR68-700، سیستم اگزوز اسپرت و سیستم مدیریت سوپاپ‌های ساخت AMG مجهز است. این تغییرات به موتور V12 با توربوشارژرهای دوقلو رولزرویس گوست کمک می‌کنند تا ۷۰۰ اسب‌بخار و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. این ارقام در مقایسه با نسخه استاندارد، ۱۲۹ اسب‌بخار و ۱۰۰ نیوتن‌متر بیشتر هستند.

شتاب صفرتاصد برابوس ۷۰۰ معادل ۴.۶ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت قفل شده است. در ازای تمامی تغییرات فنی و ظاهری،‌ قیمت برابوس ۷۰۰ معادل دوبرابر یک رولزرویس گوست استاندارد تعیین دشه است. این خودرو با قیمت تقریبی ۶۵۰ هزار یورو در اروپا (۴۲ میلیارد تومان) و ۶۹۵ هزار دلار (۴۰ میلیارد تومان) در آمریکا به فروش می‌رسد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها