رنو داستر ۴×۴ آفرودی در راه است، رقیب اروپایی سوزوکی جیمنی

رنو تأیید کرد که نسخه آفرود شاسی‌بلند کوچک داستر ۴×۴ آفرودی را عرضه خواهد کرد اما به‌دلیل مقررات آلایندگی، احتمال افزایش قدرت آن بعید به نظر می‌رسد. هدف از عرضه داستر آفرودی، مقابله با محبوبیت رو به رشد سوزوکی جیمنی در بازارهای گوناگون است.

«جولین فری»، رئیس بخش محصولات داستر، در گفت‌وگو با خبرنگاران استرالیایی، درباره عرضه نسخه آفرود داستر با نشان رنو و داچیا صحبت کرد.

بااین‌حال، فری احتمال افزایش قدرت و گشتاور و همچنین تغییرات در سیستم ۴x۴ که درحال‌حاضر با تعلیق مستقل عقب و تعدادی حالت رانندگی آفرود همراه است را بعید دانست.  

دلیل آن هم این است که تغییر در خروجی موتور می‌تواند میزان آلایندگی داستر را افزایش دهد. افزایش میزان آلایندگی ضربه بزرگی به فروش این مدل محبوب در سراسر اروپا خواهد زد.

مشخصات فنی رنو داستر درحال‌حاضر چیست؟

داستر در استرالیا با نشان رنو و دو گزینه پیشرانه شامل موتور ۱.۳ لیتری توربو بنزینی چهارسیلندر با خروجی ۱۱۳ کیلووات (۱۵۱.۵ اسب‌بخار)/۲۷۰ نیوتن متر در نسخه دیفرانسیل جلو و موتور ۱.۲ لیتری توربو بنزینی سه‌سیلندر با خروجی ۹۶ کیلووات (۱۲۸.۷ اسب‌بخار)/۲۳۰ نیوتن متر و بوست هیبریدی خفیف در نسخه ۴x۴ عرضه می‌شود.

موتور ۱.۳ لیتری با گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک و موتور ۱.۲ لیتری با گیربکس شش سرعته دستی کار می‌کند.

در سایر بازارهای خارجی، داستر با موتورهای ۱، ۱.۶ و ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود. موتور دومی دیزلی است و خروجی کمتری نسبت به نمونه ۱.۳ لیتری در استرالیا دارد.

بااین‌حال، رنو/داچیا آپشن‌های ظاهری متعددی ازجمله سپرهای منحصربه‌فرد برای بهبود زوایای ورود و خروج و قلاب‌های یدک‌کشی را برای داستر ارائه می‌دهد.

لاستیک‌های چهارفصل و افزایش ارتفاع به داستر کمک می‌کنند تا راحت‌تر از مسیرهای ناهموار عبور کند.

رنو داستر به‌عنوان یک مدل آفرود با شاسی یکپارچه، در بخش شاسی‌بلندهای کوچک با سوبارو کراس‌ترک و جیپ کامپس رقابت می‌کند. همچنین سوزوکی جیمنی با شاسی نردبانی یکی از رقبای نزدیک داستر محسوب می‌شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها