رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Cocornd، را تعطیل کرد

سونی قصد دارد استودیوی Firewalk را تعطیل کند. این خبر در ابتدا توسط جیسون شرایر از بلومبرگ منتشر شد و رسانه Insider Gaming توانست با استناد بر منابع قابل اعتماد خود آن را تایید کند.

سونی مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، با انتشار پیامی در وب‌سایت رسمی خود آن را تایید کرد. هرمن هالست، مدیر عامل پلی استیشن، در این باره گفت:

ما به‌طور مداوم، مجموعه بازی‌ها و وضعیت پروژه‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که اولویت‌های تجاری کوتاه و بلند مدت برآورده می‌شوند. برای تقویت کسب و کار بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، مجبور شدیم در رابطه با دو استودیوی خود یعنی Neon Koi و Firewalk Studios تصمیم سختی اتخاذ کنیم.

هرمن هالست گفت که در چند ماه گذشته، تیم پلی استیشن تمامی محصولات آینده استودیو را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصمیم گرفته شد که با لغو بازی‌ها، استودیو تعطیل شود.

او در این باره گفت:

پس از تصمیم‌گیری‌های طولانی، به این نتیجه رسیدیم که لغو بازی‌ها و تعطیلی استودیو بهترین گزینه ممکن است. می‌خواهم از تمام اعضای Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم.

مطمئنم که شنیدن چنین اخباری، خصوصاً پیرامون اخراج همکاران و دوستان ما از SIE، به هیچ وجه آسان نیست. هر دو تصمیم به طور جدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، احساس کردیم که تصمیمات درستی برای تقویت سازمان خواهند بود.

Concord اواخر آگوست با کمتر از ۱۰۰۰ بازیکن روی استیم عرضه شد و تقریباً ۲۵ هزار نسخه فروخت. هر چند که گمانه‌زنی‌هایی پیرامون رایگان شدن بازی وجود داشت، ولی دو هفته پس از انتشار لغو شد.

در حال حاضر، سونی اشاره نکرده است که آیا همه کارمندان اخراج خواهند شد تا به بخش‌های دیگر شرکت منتقل می‌شوند. رسانه Insider Gaming وضعیت استخدامی تمامی کارکنان را جویا شده است.

در آخر، یادداشت کامل هرمن هالست را می‌خوانید:

تیم عزیز،

امروز، می‌خواهم مهم‌ترین تغییرات گروه تجاری استودیوهای سونی و بخش سرگرمی‌های تعاملی را با شما به اشتراک بگذارم.

ما به‌طور مداوم، مجموعه بازی‌ها و وضعیت پروژه‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که اولویت‌های تجاری کوتاه و بلند مدت برآورده می‌شوند. برای تقویت کسب و کار بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، مجبور شدیم در رابطه با دو استودیوی خود یعنی Neon Koi و Firewalk Studios تصمیم سختی اتخاذ کنیم.

فراتر از دستگاه‌های پلی استیشن عمل کردن و خلق تجربه‌های جذاب آنلاین در کنار بازی‌های داستانی، ماهیتی کلیدی برای ما دارند چرا که جریان‌ مالی خود را از همین طریق کنترل می‌کنیم. با این حال، باید استراتژیک عمل کنیم، بازی‌های خود را به پلتفرم‌های جدید بیاوریم و تشخیص دهیم که چه زمانی محصولات ما انتظارات بازیکنان را برآورده نمی‌کنند.

در حالی که رشد در حوزه موبایل برای کسب و کار استودیو اولویت دارد، ما در اولین مراحل تلاش خود برای ورود به این عرصه هستیم. برای دستیابی به موفقیت در این زمینه، باید روی عناوینی تمرکز کنیم که در مطابقت کامل با سابقه استودیوی پلی استیشن هستند و پتانسیل جذب مخاطبان بیشتر از سرتاسر جهان را فراهم می‌کنند.

با تمرکز بر این رویکرد، Neon Koi بسته خواهد شد و توسعه بازی اکشن موبایلی آن‌ها همین جا متوقف می‌شود. می‌خواهم از تمامی افراد حاضر در Neon Koi برای تلاش سخت و اشتیاق بی‌پایانشان برای خلق نوآوری تشکر کنم.

در مورد Firewalk اما، همانطور که در اوایل سپتامبر اعلام شد، با این که Concord جنبه‌های خاصی داشت، اما برخی دیگر از جنبه‌های بازی در کنار تعداد بازیکنان کم آن طور که باید ظاهر نشدند و در نتیجه سرورهای بازی را خاموش کردیم. در چند ماه گذشته، مشغول بررسی تمامی گزینه‌های خود بودیم.

پس از تصمیم‌گیری‌های طولانی، به این نتیجه رسیدیم که لغو بازی‌ها و تعطیلی استودیو بهترین گزینه ممکن است. می‌خواهم از تمام اعضای Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم.

ژانر شوتر اول شخص PvP یک فضای رقابتی است که به طور مداوم پیشرفت می‌کند و متاسفانه ما، با این عنوان به اهداف خود نرسیدیم. ما درس‌های زیادی از عرضه Concord گرفتیم. بنابراین، به ارتقای بخش سرویس محور خود ادامه می‌دهیم تا در این زمینه نیز رشد مطلوبی داشته باشیم.

مطمئنم که شنیدن چنین اخباری، خصوصاً پیرامون اخراج همکاران و دوستان ما از SIE، به هیچ وجه آسان نیست. هر دو تصمیم به طور جدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، احساس کردیم که تصمیمات درستی برای تقویت سازمان خواهند بود.

Neon Koi و Firewalk محل زندگی استعدادهای بسیاری بودند و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است برای برخی از افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، جایی در جامعه جهانی استودیوهای خود پیدا کنیم.

من به استفاده از ایده‌های خلاقانه و توسعه IP جدید اعتقاد زیادی دارم. با این حال، رشد مالی در یک محیط اقتصادی به شدت چالش‌برانگیز نیز اولویت زیادی خواهد داشت.

در حالی که امروز روز سختی است، موارد زیادی پیرامون گروه کسب‌وکار استودیو و تیم‌های ما وجود دارند که باید به آن‌ها بپردازیم. من مطمئنم که سازمانی انعطاف‌پذیر و توانمند خواهیم ساخت که با خلق سرگرمی‌های فراموش نشدنی هدایت می‌شود.

از حمایت مستمر شما متشکرم.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها