رئیس هیوندای وعده یک پیکاپ اندازه متوسط شگفت‌انگیز را داد

هیوندای درحال آماده‌شدن برای ورود به بازار رقابتی پیکاپ‌ اندازه متوسط با چندین مدل جدید متناسب با مناطق مختلف است. این خودروساز کره‌ای همکاری با جنرال موتورز به منظور تولید یک پیکاپ برای آمریکای جنوبی تا سال ۲۰۲۸ و عرضه یک مدل جداگانه در آمریکای شمالی برای سال ۲۰۳۰ را تأیید کرده است. یک شاسی‌بلند آفرود هم برای تکمیل این خط تولید در دست توسعه قرار دارد.

«دان رومانو»، مدیرعامل هیوندای استرالیا، به‌تازگی از عرضه یک پیکاپ شگفت‌انگیز خبر داده است. رومانو گفت که پیش از پایان دوران مدیرعاملی خودش در دو سال و نیم آینده، یک پیکاپ منحصربه‌فرد را در استرالیا عرضه خواهد کرد.

رومانو ایده تغییر نام مدل‌های موجود را رد کرد و گفت که هیوندای برای متمایز شدن در بازار رقابتی کنونی باید نوآوری داشته باشد. او تاریخ عرضه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل را تأیید کرد و اظهار داشت که درصورت دستیابی به اهداف توسعه فعلی، این پیکاپ «شگفت‌انگیز» خواهد بود.

پیکاپ‌ اندازه متوسط هیوندای، هیبریدی خواهد بود

مشخصات فنی این مدل هنوز اعلام نشده است. رومانو به یک سیستم هیبریدی جدید اشاره می‌کند که درحال توسعه داخلی توسط گروه هیوندای است. او شاسی نردبانی کیا تاسمان را یک پلتفرم قوی توصیف کرد. البته تردیدهایی در مورد موتورهای دیزلی این پیکاپ وجود دارد. کیا به همین دلیل می‌خواهد به‌زودی خط تولید تاسمان را برقی کند.

رومانو همچنین احتمال استفاده از پلتفرم جنرال موتورز برای مدل استرالیایی را بعید دانست و اظهار داشت که هدف هیوندای ساخت یک پیکاپ ویژه با فناوری اختصاصی است.

این پیکاپ جدید در بخش مدل‌های اندازه متوسط با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس رقابت خواهد کرد. سایر رقبا شامل نیسان ناوارا، میتسوبیشی ترایتون، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، کیا تاسمان و مدل‌های چینی بی‌شمار هستند. در ایالات متحده، پیکاپ شاسی‌ نردبانی هیوندای با فورد رنجر، شورولت کلرادو، جی‌ام‌سی کنیون، تویوتا تاکوما و نیسان فرانتیر رقابت خواهد کرد. مدل مخصوص آمریکای جنوبی هم فولکس واگن آماروک، شورولت S10، رم داکوتا، فیات تایتانو و پژو لندترک را به چالش خواهد کشید.   

هیوندای همچنین درحال توسعه یک پیکاپ تمام‌برقی است که احتمالاً به خانواده آیونیک بپیوندد. درصورت تحقق، این مدل با گسترش سبد محصولات برقی هیوندای از کراس‌اوورها به پیکاپ‌ها، جاه‌طلبی شرکت کره‌ای برای رقابت در تمام بخش‌های بازار را نشان می‌دهد.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها