رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید

ظاهراً بسته شدن Japan Studio در آوریل سال ۲۰۲۱ مدیر سابق پلی استیشن را غافلگیر نکرده است. آقای شان لیدن (Shawn Layden) در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخت و می‌گوید با وجود اینکه انحلال استودیوی مذکور ناراحت‌کننده است، اما علت تصمیم سونی را درک می‌کند.

لیدن در مصاحبه با IGN اظهار داشت که Japan Studio برای چند سال بازی بزرگ و موفقی را منتشر نکرده بود. او فکر می‌کند این مشکلی است که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان ژاپنی با آن مواجه بوده‌اند. وی معتقد است که استودیوهایی با سابقه عالی در دوران PS3 به دلیل تغییرات فنی با مشکلاتی مواجه شدند و بسیاری از آن‌ها نتوانستند به شکوه سابق خود بازگردند.

مدیر سابق پلی استیشن در این باره گفت:

زمانی که یک استودیو برای مدتی موفقیت چندانی نداشته باشد، شرایط سختی برای آن‌ها پیش می‌آید و آن‌ها احساس می‌کنند که فراموش شده‌اند.

لیدن فکر می‌کند رویکرد سونی به Team Asobi که خارج از Japan Studio متولد شده، شبیه هرس کردن یک بونسای (یک‌ درخت ژاپنی) است. او همچنین اعتقاد دارد شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی مانند Capcom و تا حدی Bandai Namco در جایگاه خوبی قرار دارند. با این حال از نظر وی، سایر شرکت‌های ژاپنی مانند Square Enix، Koei Temco و Konami هنوز تا حدودی در حال مبارزه هستند.

𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞Ali.B

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها