سازندگان Silent Hill 2 میخواستند ریمیک این اثر نسبت به نسخه اصلی تغییرات اساسی داشته باشد، اما ظاهراً استودیوی Bloober Team بر ارائه یک تجربه وفادار به بازی اصلی اصرار داشت.
در طی مصاحبهای با مجله فامیتسو (Famitsu)، از هاجیمه اوکاموتو (Hajime Okamoto) تهیهکننده سری Silent Hill، در مورد اهمیت حفظ تعادل بین حفظ جنبههای مثبت نسخهی اصلی و در عین حال ایجاد تغییرات خاص برای ریمیک Silent Hill 2 سوال شد. وی در پاسخ توضیح داد که توسعهدهندگان ژاپنی از جمله Nobutatsu Ito، طراحی که روی عنوان اصلی کار کرده است و Akira Yamaoka، آهنگساز بازی اصلی گفتهاند که میخواهند موارد خاصی را تغییر دهند. اما از سوی دیگر، اعضای تیم سازنده در Bloober Team این ایده را دوست نداشتند.
به گفتهی اوکاموتو، در حالی که سازندگان اصلی و Bloober Team در برخی مواقع نظرات متناقضی داشتند، اما در نهایت نقاط مشترکی پیدا کردند. او اظهار که تریلر اخیر State of Play نشان میدهد که چگونه ریمیک Silent Hill 2 با حفظ جنبههای خوب نسخه اصلی به روشی مدرن بازسازی شده است.
اوکاموتو در مورد چیزهایی که میخواست در این ریمیک تغییر دهد اظهار داشت که سازندگان بازی نمیخواهند چیزی را که قبلاً خلق کردهاند، بازسازی کنند. او اشاره کرد که نمیخواهد بازیکنان دوباره از همان چیز لذت ببرند. وی افزود که موارد زیادی وجود دارد که میخواست در بازسازی به طور کامل تغییر پیدا کند. با این حال، در نهایت توسعهدهندگان Bloober Team که از طرفداران پر و پا قرص بازی اصلی هستند، توانستند یک نسخه بازسازی شده را بسازند که به کار اصلی احترام زیادی میگذارد. او اعتراف کرد که اگر تیم توسعه به طور کامل در ژاپن تشکیل شده بود، ممکن بود این ریمیک کاملاً متفاوت باشد.
بازی Silent Hill 2 Remake در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵ و PC عرضه خواهد شد.