حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون

اگر واتساپ درست کار نکند، ممکن است روی صفحه اتصال گیر کند، پیام‌های جدید دریافت نکند، نوتیفیکیشن‌ها را به شما نشان ندهد یا مشکلات دیگری داشته باشد. در ادامه، به راه‌های حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون اشاره می‌کنیم.

حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون

دلایل زیادی برای با مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون وجود دارد و در این شرایط نمی‌توانید از خدمات این سرویس پیام‌رسان استفاده کنید. در این مواقع می‌توانید با انجام کارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مشکل کارنکردن واتساپ را در آیفون برطرف کنید.

۱. مطمئن شوید به اینترنت متصلید

اتصال به اینترنت

واتساپ از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین اگر واتس‌اپ شما به‌درستی کار نمی‌کند یا مدتی طولانی با واژه «Connecting» در بالای صفحه مواجه می‌شوید، از اتصال آیفون خود به اینترنت اطمینان پیدا کنید.

برای مثال می‌توانید وب‌سایتی را در مرورگر خود باز کنید و اگر با هیچ پیغام خطایی مواجه نشدید، احتمالاً خود واتساپ دچار مشکل شده است. اما اگر وب‌سایت نیز نمایش داده نشد، می‌توانید کارهایی مانند ریست مودم یا بررسی اتصال به VPN یا پروکسی را امتحان کنید.

اگر از نت همراه استفاده می‌کنید، نیز می‌توانید حالت پرواز دستگاه خود را چند ثانیه فعال و غیرفعال کنید.

۲. اپ رو دوباره اجرا و گوشی رو ریستارت کنید

واتساپ در موبایل

زمانی که واتساپ به‌درستی روی آیفون شما کار نمی‌کند و یا در صورتی که مشکل اتصال دارید، یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌های برای رفع این مشکل، توقف کامل فعالیت واتساپ و دوباره اجراکردن آن است.

علاوه‌براین، ریست‌کردن گوشی آیفون نیز در برخی مواقع مشکلات اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را برطرف می‌کند؛ بنابراین می‌توانید برای حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

۳. اتصال واتساپ را بررسی کنید

مشکل اتصال واتساپ

برخی مواقع، واتساپ یا اینستاگرام و هر سرویس آنلاین دیگری ممکن است با قطعی گسترده مواجه شوند و در این صورت هیچ کاری از سوی کاربر امکان‌پذیر نیست و باید منتظر رفع مشکل باشیم.

در این شرایط بهتر است از دیگران نیز مشکل واتساپ را سؤال کنید. اگر به کسی دسترسی ندارید، می‌توانید از ابزارهای آنلاینی مانند downdetector.com یا isitdownrightnow.com کمک بگیرید. اگر قطعی گسترده‌ای وجود داشته باشد، کاربران در این سایت‌ها گزارش می‌کنند.

۴. حالت باتری کم‌مصرف را خاموش کنید

حالت کم‌مصرف آیفون

زمانی که حالت کم‌مصرف را برای باتری آیفون‌ها روشن می‌کنید، فعالیت سرویس‌های پس‌زمینه برای افزایش عمر باتری محدود می‌شود. در شرایط بسیار نادر، واتساپ ممکن است نتواند در این شرایط پیام جدیدی دریافت کند یا نوتیفیکیشن آن‌ها را نمایش بدهد.

اگر با چنین مشکلی مواجهید، می‌توانید از طریق تنظیمات آیفون حالت‌ کم‌مصرف باتری (Low Power Mode) را خاموش کنید.

۵. موقتاً از نسخه وب یا کامپیوتر استفاده نکنید

واتساپ وب

اگر هم‌زمان از واتساپ روی رایانه یا مرورگر خود نیز استفاده می‌کنید اما در گوشی ایفون با مشکل اتصال مواجه شده‌اید، نسخه‌های روی رایانه خود را موقت ببندید. گاهی این کار مشکل کارنکردن واتساپ در آیفون را حل می‌کند.

۶. آخرین نسخه واتساپ را نصب کنید و سیستم‌عامل را به‌روز کنید

واتساپ در اپ استور

اگر متوجه شدید واتساپ شما به‌درستی کار نمی‌کند، بهتر است وضعیت به‌روزرسانی آن را بررسی کنید. در واقع نسخه‌های جدیدی که معمولاً هر چند روز یک بار ارائه می‌شوند، بسیاری از مشکلات این اپلیکیشن را از بین می‌برد. برای حل مشکل می‌توانید از طریق اپ استور واتساپ را به‌روز کنید.

اگر به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل iOS وجود دارد، بهتر است آن را دریافت کنید.

۷. وضعیت حافظه دستگاه خود را بررسی کنید

حافظه آیفون

یکی از مهم‌ترین مشکلات گوشی‌های آیفون حافظه محدود برخی مدل‌هاست.

زمانی که فضای کافی نداشته باشید، ممکن است واتساپ در نمایش پیام‌ها، ارسال‌ و‌ دانلود تصاویر و ویدیوها، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و کارهای دیگری دچار مشکل شود؛ بنابراین برای رفع این مشکل می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، برنامه‌ها و سایر موارد غیرضروری را حذف کنید تا فضای خالی بیشتری در آیفون خود داشته باشید.

اولین راه‌حل برای حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون

مشکل اتصال واتساپ

به‌عنوان جمع‌بندی مطلب باید به این نکته اشاره کرد که واتساپ در ایران فیلتر است؛ به‌همین‌دلیل تمام کاربران برای دسترسی به آن از VPN و سرویس‌های مشابه استفاده می‌کنند. در بسیاری از مواقع ممکن است با مشکل عدم‌اتصال مواجه شوند. اما اگر مدت زیادی است که واتساپ شما در دسترس نیست، می‌توانید وضعیت آن را از دوستان یا downdetector و حتی شبکه‌های اجتماعی جویا شوید.

باوجود اینکه واتساپ به اندازه رقبای خود مانند تلگرام، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی ارائه نمی‌کند، همچنان یکی از راه‌های ارتباطی اصلی کاربران سراسر جهان است.

در این مطلب تلاش کردیم راه‌هایی برای حل مشکل اتصال واتساپ در آیفون به شما آموزش بدهیم. اگر شما نیز رویکردهای دیگری برای این شرایط می‌شناسید، می‌توانید آن را از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

به چه طریقی می‌توان مشکل اتصال واتساپ را بررسی کرد؟

در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به‌دنبال نظرات کاربران دیگر باشید یا از ابزارهایی مانند downdetector استفاده کنید.

بهترین راه‌حل هنگام کارنکردن واتساپ کدام است؟

اگر واتساپ دچار قطعی جهانی نشده بود، بهتر است اینترنت خود را بررسی کنید سپس آخرین نسخه واتساپ را دریافت کنید.

پر بودن حافظه روی کارنکردن واتساپ تأثیر می‌گذارد؟

در برخی مواقع، واتساپ ممکن است به‌دلیل نبود حافظه موردنیاز دچار مشکل شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها