تشدید نظارت‌ بر رعایت مقررات ملی ساختمان در پروژه‌های مسکن شهرهای جدید استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، نشست مشترک رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر در دفتر مدیرعامل شرکت عمران برگزار شد.

پیش از ظهر امروز “محمود محمدسمیعی” رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به همراه “مهندس سعید میرزائی” بازدیدی میدانی از وضعیت اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست ساخت اقدام و نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر داشتند.

نشست مشترک رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر، بر نحوه استفاده از مصالح استاندارد و رعایت قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفت. مقرر شد تا نظارت عالیه و کنترل مضاعف ساختمان در امر بازدید و رسیدگی به گزارشات ناظران پروژه‌ها انجام و در صورت عدم حضور و یا گزارش تخلف ناظران، موضوع به شورای انتظامی جهت رسیدگی ارجاع شود.

سعید میرزائی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر در حاشیه نشست مشترک رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: رعایت استانداردها و مقررات ساختمانی در صنعت ساخت و ساز، از موارد مهم و الزامی در این صنعت می‌باشد، این در حالی است که ایمنی، دوام و کیفیت کلی یک ساختمان به طور قابل توجهی بستگی به رعایت قوانین و پروتکل‌های مطابق با آن‌ها دارد.

وی افزود: استانداردها و مقررات ساختمانی به عنوان یک چار چوب، به منظور اطمینان از اینکه پروژه‌های ساختمانی از امنیت، عملکرد و پایداری مناسب برخورداری هستند، بسیار اهمیت دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر ادامه داد: زمانی که به ساختمان‌سازی می‌پردازیم، توجه به استانداردها و مقررات ساختمانی از اهمیت بی‌نظیری برخوردار است. استانداردها و مقررات ساختمانی از اهمیت بالایی برای ایجاد سازه‌های ایمن، دوام‌پذیر و پایدار برخوردارند که به حفظ جان افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، کمک می‌کنند بنابراین باید این ایمنی و دوام پذیری جان و مال افراد ساکن در آنها را تضمین کند.

وی بیان کرد: در مجموعه شهرهای جدید استان مرکزی بر اساس ابلاغیه‌های شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید مسئله ایمنی و ساخت و ساز بر اساس استانداردها و رعایت قوانین ملی ساختمان یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید است که به شدت و به صورت سخت‌گیرانه بر اجرا و اعمال آن نظارت می‌شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها