تست آفرود لوکانو ۷ در پیست آیلند، محصول مونتاژی گروه ماموت

لوکانو ۷ محصول جدید و مونتاژی گروه ماموت است که برند لوکانو، زیرشاخه این گروه، به بازار عرضه خواهد کرد. لوکانو ۷ جیکو J7 نام دارد و محصولی از زیرشاخه چری به نام جیکو است. این خودرو به‌زودی وارد بازار ما می‌شود اما پیش‌ازآن، این خودرو برای تست و بررسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

لوکانو ۷ کراس‌اووری مبتنی‌بر شاسی یکپارچه (مونوکوک) است؛ بنابراین نباید یک آفرودر واقعی شناخته شود. البته سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) این خودرو به راننده امکان ماجراجویی می‌دهد؛ ازاین‌رو در تست جدید گروه ماموت برای لوکانو ۷، این خودرو در مسیرهای خارج جاده‌ای بررسی شد.

تست آفرود شبه لندروور مونتاژی

حتماً متوجه شده‌اید ظاهر خارجی لوکانو ۷ یا همان جیکو J7، شباهت بسیاری به خودروهای لندروور دارد. چری و گروه جگوار لندروور از چند سال پیش در تولید خودرو همکاری می‌کنند؛ نتیجه همکاری آن‌ها برای طرف چینی، بهبود قابلیت‌های بیراهه‌نوردی خودروهای این شرکت بوده است.

قدرت لوکانو ۷ را موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) تأمین می‌کند. حداکثر راندمان این پیشرانه ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه تر (WDCT)، وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. سیستم انتقال قدرت کراس‌اوور لوکانو به‌صورت تمام چرخ محرک (AWD) عمل می‌کند؛ بنابراین در مواقع لزوم بخشی از قدرت و گشتاور به محور عقب خودرو منتقل خواهند شد. این قابلیت به کراس‌اوور لوکانو کمک می‌کند از مسیرهای خارج جاده‌ای عبور کند.

لوکانو L7 شاسی‌بلند آفرودی نیست اما به لطف زاویه ورود و خروج مناسب در کنار سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، می‌تواند از شیب‌های تند عبور کند. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چنداتصاله در عقب نیز وظیفه خود را در دفع ضربات وارده به کابین انجام می‌دهند. در کنار مشخصات فنی، دوربین ۵۴۰ درجه این خودرو نیز به پوشش زوایای مختلف خودرو برای جلوگیری از وقوع برخوردها کمک می‌کند.

منتظر عرضه لوکانو ۷ هیبرید باشید

لوکانو در حاشیه مراسم تست آفرود لوکانو ۷، نسخه هیبرید این خودرو را معرفی کرد. این نسخه به ترکیبی از موتور ۱.۵ لیتری TGDi و موتور برقی مجهز شده است که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک (۴WD) و گیربکس هیبریدی DHT مجهز خواهد شد. همچنین لوکانو تصمیم دارد مدل‌های L8 و L6 را نیز به بازار ایران عرضه کند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها