کشتی بیوایدی شنژن این هفته اولین سفر بینالمللی خود را آغاز کرد. با ۹ هزار و ۲۰۰ جای پارک، یا مساحت معادل ۲۰ زمین فوتبال، بیوایدی شنژن اکنون بزرگترین کشتی حمل و نقل خودرو جهان است.
بیوایدی شنژن ۲۷ آوریل در اولین سفر بینالمللی خود بهسمت برزیل حرکت کرد. این کشتی حامل بیش از ۷ هزار خودروی نوانرژی (NEV) ازجمله خودروهای برقی (EV) و خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) است که بزرگترین دسته خودروهای نوانرژی صادراتی از چین محسوب میشود.
شنژن چهارمین کشتی حملونقل خودروی بیوایدی و بزرگترین کشتی جهان با قابلیت حمل بیش از ۹ هزار خودرو است. به گفته بیوایدی، مساحت این کشتی برابر با ۲۰ زمین فوتبال است.
بیوایدی اولین کشتی حملونقل خودروی خود با نام اکسپلورر ۱ را ژانویه ۲۰۲۴ معرفی کرد. این کشتی تاکنون چندین سفر به آلمان، اسپانیا و برزیل کرده است.
دیگر کشتی حمل و نقل خودرو بی وای دی
دومین کشتی به نام چانگژو دسامبر ۲۰۲۴ و پس از آن هفئی اوایل سال جاری میلادی به آب انداخته شدند. هر ۳ کشتی میتوانند تا ۷ هزار وسیله نقلیه را حمل کنند؛ بنابراین شنژن بزرگترین کشتی بین آنهاست.
نام شنژن از شهر محلی این خودروساز انتخاب شده و نشانگر عزم راسخ بیوایدی برای ترویج توسعه پایدار در برزیل است.
بیوایدی آماده عرضه ۲ کشتی دیگر به نامهای چانگشا و شیآن است. انتظار میرود چانگشا بهزودی عرضه شود، درحالیکه شیآن ۲ آوریل معرفی شده است.
این کشتیهای حملکننده خودرو به تسریع توسعه عملیاتی بیوایدی در سراسر دنیا کمک خواهند کرد. در ۳ ماه اول ۲۰۲۵، این شرکت بیش از ۲۰۶ هزار خودروی نوانرژی در خارج از کشور فروخته است که بیش از دوبرابر خودروهای فروختهشده در سال گذشته است.
بیوایدی طیف گستردهای از خودروها را در برزیل به فروش میرساند؛ ازجمله مدل ارزانقیمت دلفین مینی با قیمت ۲۰ هزار دلار. اکتبر، این شرکت اولین پیکاپ هیبریدی خود به نام شارک را با قیمت ۶۶ هزار و ۹۰۰ دلار روانه بازار کرد.
برزیل فقط یکی از بازارهای خارجی هدف بیوایدی است. انتظار میرود فروش محصولات بیوایدی سال ۲۰۲۵ در اروپا دوبرابر شود و در سایر مناطق کلیدی مانند آسیای جنوب شرقی، ژاپن، مکزیک و کره جنوبی رشد قابل توجهی داشته باشد.